|
کدخبر: 314223

شهریه/دانشگاه آزاد/ دکتری

پرداخت وام بدون بهره دانشگاه آزاد به این دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در حال بررسی اختصاص وام بلند مدت بدون بهره به دانشجویان هستیم تا فشار شهریه بر دانشجویان دکتری کمتر شود.

آموزشی پرداخت وام بدون بهره دانشگاه آزاد به این دانشجویان

دکتر محمدمهدی طهرانچی درباره هزینه‌های تحصیلی دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد بیان کرد که متوسط شهریه در این دانشگاه برای انواع مقاطع تحصیلی، از کاردانی تا دکتری، حدود ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. او اظهار داشت که با توجه به این تعرفه‌ها، متوسط شهریه در دانشگاه آزاد به حداکثر ۷ میلیون تومان نمی‌رسد، در حالی که در دانشگاه‌های دولتی، هزینه‌های تحصیلی برابر با پنج برابر این مقدار است.

وی گفت: میزان شهریه دانشگاه آزاد مبلغ چندان زیادی نیست. اگرچه ما نیز تورم را در جامعه احساس می‌کنیم اما اگر دانشجویان مقطع دکتری نرخ شهریه خود را با شهریه یک مهدکودک یا مدرسه غیرانتفاعی مقایسه کنند متوجه می‌شوند که شهریه پرداختی آنها معادل یک سال شهریه یک مهد کودک یا مدرسه غیرانتفاعی است.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در نظر داریم که وام‌های بدون بهره طولانی‌مدت به دانشجویان اختصاص دهیم که فشار شهریه بر دانشجویان مقطع دکتری کمتر شود.

وی همچنین در ارتباط با اعتبار بخشی دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه در این زمینه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگ است و مشکلی در زمینه اعتباربخشی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد نیز مانند سایر دانشگاه‌ها به صورت دوره‌ای و هر ۶ ماه یا یک سال انجام می‌شود. فرایند آموزش در دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد بدون اعتباربخشی انجام نخواهد شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها