|
کدخبر: 314077

بیمه/پزشکی/بیمه حوادث

کلیه دانشجویان پزشکی بیمه حوادث شدند/سنوات بیمه تامین اجتماعی این دانشجویان لحاظ میشود

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در بخش بیمه برای دانشجویان امسال رقم خورده است، گفت: همه دانشجویان علوم پزشکی مقاطع مختلف ، تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند.

آموزشی کلیه دانشجویان پزشکی بیمه حوادث شدند/سنوات بیمه تامین اجتماعی این دانشجویان لحاظ میشود

دکتر احد بنار صبح روز شنبه ۴ آذر ماه با حضور در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران با بیان این خبر افزود: امسال در آغاز سال تحصیلی جدید و با شروع ترم جدید، همه دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی در همه مقاطع را زیر پوشش بیمه حوادث قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به دنبال تفاهمنامه‌ای که در سال ۱۴۰۱ با سازمان تامین اجتماعی به امضاء رسید، دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی، از بیمه تامین اجتماعی بهره مند شدند و آنها با پرداخت حق بیمه حداقلی و تعیین شده، از خدمات درمانی می توانند استفاده کنند و علاوه بر آن، سنوات آنها در طول دوران دانشجویی، برای بازنشستگی لحاظ می شود.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد ۲۹ درصدی دانشجویان بین الملل در سطح دانشگاههای علوم پزشکی گفت: در سال ۱۴۰۰، تنها ۶ هزار دانشجوی خارجی یا بین الملل در دانشگاههای علوم پزشکی مشغول به تحصیل بودند که خوشبختانه این رقم اکنون به بیش از ۸ هزار دانشجوی خارجی رسیده است و برآورد می شود این رقم با ثبت نام های جدید، به حدود ۱۰ هزار دانشجوی بین الملل برسد.

دکتر بنار گفت: در سال ۱۴۰۰، تنها ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی واحد بین الملل و دانشجوی خارجی داشتند که خوشبختانه با تدابیری که صورت گرفته، اکنون ما در ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی، دانشجوی بین الملل مشغول به تحصیل داریم که از کشورهای مختلف از جمله آلمان، نروژ، هلند، فرانسه، آفریقای جنوبی، اتیوپی، نیجریه و کشورهای آسیایی همسایه هستند.

وی همچنین به راه اندازی دانشگاه بین الملل سبطین در کربلا اشاره کرد وگفت: افتتاح دانشگاه شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور عراق، نقطه عطفی در تعامل و توسعه ارتباطات بین المللی است و تلاش داریم بزودی سه دانشگاه بین الملل در دیگر کشورها راه اندازی کنیم. دانشگاه سبطین، با تلاش و زحمت فراوان به بهره‌برداری رسیده و از بهترین فنّاوری‌ها برای آموزش استفاده‌شده و بسیاری از تجهیزات آموزشی آن تجهیزاتی است که در جهان در خط اول آموزش از آن بهره‌مند هستند. همه کلاس‌های این دانشگاه، هوشمند و با فناوری اطلاعات بسیار پیشرفته طراحی‌شده است.

کتابخانه و آزمایشگاه بسیار مدرنی دارد و بیمارستان‌هایی که دانشجویان در ادامه تحصیلشان در آن مشغول به فعالیت خواهند شد بسیار مجهز هستند و از درمان گامانایف و سایبرنایف و بسیاری از درمان‌های پیشرفته برای درمان سرطان در بیمارستانهای مرتبط با دانشگاه سبطین استفاده می‌کنند.

بنار با تاکید بر اینکه بین الملل سازی دانش علوم پزشکی برای ما از اهمیت خاصی برخوردار بوده و از راهبردهای وزارت بهداشت است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران که با همین هدف ساخته شده و این هدف را دنبال می کند،در این عرصه فعالیتهای گسترده ای دارد.

منبع: مفدا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها