|
کدخبر: 313367

نوسازی مدارس / سیستم گرمایشی / مدارس

۶۰ میلیارد تومان هزینه سیستم گرمایشی مدارس / خداحافظی با بخاری نفتی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین از تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای استانداردسازی و تعمیر سیستم های گرمایشی مدارس استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

آموزشی ۶۰ میلیارد تومان هزینه سیستم گرمایشی مدارس / خداحافظی با بخاری نفتی

ابراهیم سعادتفر با اعلام این خبر گفت: بحث ایمنی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و وجود سیستم گرمایشی استاندارد و ایمن در تمامی فضاهای آموزشی همه ساله از موضوعات حایز اهمیت این سازمان در فصل سرما است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قزوین با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ بخاری نفتی در کلاس‌های درس این استان نداریم، اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بخشنامه ای به مدارس و مناطق آموزشی ارسال می شود تا مدیران مدارس ضمن بررسی سیستم های گرمایشی موجود در مراکز آموزشی خود، نسبت به سرویس آن پیش از شروع به کار اطمینان حاصل کنند.

سعادتفر تصریح کرد: طرح استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس استان از سال ۹۲ آغاز شده و بخش زیادی از موتورخانه های قدیمی مدارس اصلاح و بخاری های غیراستاندارد نفتی و گازی نیز تغییر و سیستم های گرمایشی استاندارد جایگزین آنها شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون نوسازی موتور خانه‌های قدیمی و فرسوده در سطح مدرسه‌های استان در دستور کار است.

این مسئول، مهمترین رویکرد سازمان نوسازی و تجهیز مدارس را رفع محرومیت‌های آموزشی دانست و تاکید کرد: بنابراین برای نوسازی مدارس و استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی هم اقدامات قابل توجهی را تاکنون در سطح استان انجام داده‌ایم.

به گفته وی، اولویت برنامه‌ریزی ما در مناطق کم برخوردار بوده و در این حوزه اعتبارات مورد نیاز سفر ریاست جمهور نیز تامین شده است.

سعادتفر با اشاره به اینکه هم اکنون کمتر از ۲۰ درصد مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی و ۱۵ درصد هم نیازمند تخریب و بازسازی می باشند: تاکید کرد: در مناطق بویین زهرا و البرز بیشترین میزان تخریب و بازسازی ها را داریم، در برخی دیگر از شهرستان ها نیز عملیات تخریب و بازسازی ها هم پایان یافته استعضی از شهرستان‌ها تخریب و بازسازی‌ها به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد هزینه‌های ساخت مدارس در سطح استان برعهده خیران قرار دارد، یادآور شد: خیران مدرسه ساز قزوینی طی سال جاری بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در این زمینه تعهد کرده‌اند که با تحقق آن بخش مهمی از نیاز فضاهای آموزشی استان تامین می‌شود.

استان قزوین دارای یک هزار و ۶۷۰ واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها