|
کدخبر: 312000

فرنامه/رزومه فرهنگی/دانشجویان

رزومه فرهنگی برای فعالیت های دانشجویان صادرخواهد شد/ارزیابی فعالیت فرهنگی دانشگاه ها

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از بررسی عملکرد فرهنگی و اجتماعی دانشجویان و صدور رزومه فرهنگی برای آنان خبر داد و گفت: : از امسال دانشگاه ها از نظر عملکرد فرهنگی و اجتماعی نیز خواهند بود. ارزیابی خواهد شد.

آموزشی رزومه فرهنگی برای فعالیت های دانشجویان صادرخواهد شد/ارزیابی فعالیت فرهنگی دانشگاه ها

 محمدمهدی ذوالفقارزاده، ضمن بیان این مطلب به جزئیات صدور فَرنامه یا رزومه فرهنگی برای دانشجویان دانشگاه ها پرداخت و گفت: هدف صدور فرنامه برای دانشجویان این است که هدف و زیرساخت بروز و ظهور هر چه بهتر فعالیت ها و کنشگری های فعالانه دانشجویان ثبت شود. دانشجویانی که فرنامه و کار داوطلبانه تیمی مثبتی داشته باشند، این موضوع پس از فارغ التحصیلی قطعا در اشتغال آنها تاثیر مثبت خواهد داشت.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: برنامه ما این است که انتهای هر سال و همچنین پایان مقاطع تحصیلی دانشجویان از نظر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مورد ارزیابی قرار بگیرند این ازریابی از طریق سامانه فرنامه صورت می گیرد. هر دانشجویی در وزارت علوم فعالیت فرهنگی داشته باشد این رزومه برای آنها لحاظ خواهد شد.

دکتر ذوالفقارزاده در خصوص بررسی عملکرد دانشگاه ها از نظر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز گفت: شاخص های ارزیابی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها را در دفتر سیاستگذاری وزارت علوم طراحی کردیم و این کار به کمک یک تیم خبره دانشجویی که خود تجربه اینکار را داشتند، پیش رفت و نسخه اولیه از این شاخص ها که در هشت محور طراحی شده است، نهایی شده است.

وی تاکید کرد: در طراحی شاخص های ارزیابی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها کار مطالعاتی جدی صورت گرفت به طوری که تجربه های موفق دنیا و داخل در این زمینه بررسی و مورد توجه قرار گرفت. متاسفانه ما در زمینه سنجش عملکرد فرهنگی و  اجتماعی دانشگاه ها از نواقص رنج می بریم و تا کنون شاخص های مدونی نداشتیم.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: ما سعی کردیم در تدوین تک تک شاخص های فوق که بیش از ۱۰۰ زیر شاخص دارند، متناسب با سرانه دانشجو، استاد و امکانات دانشگاه ها به نوعی تعدیل شوند. لذا این گونه نیست که بگوییم دانشگاه های بزرگ رتبه بیشتری در ارزیابی عملکرد فرهنگی خواهند داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ کارگروه تخصصی در خصوص ارزیابی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها در وزارت علوم شکل گرفته است. پس از اینکه نسحه اولیه از شاخص های فوق آماده شد  پیش نویس آن در اختیار این کارگروه ها و همچنین معاونین فرهنگی دانشگاه ها قرار خواهد گرفت تا آنها نظرات خود در این زمینه را ارائه دهند. در نهایت این پیش نویس پس از جمع بندی نهایی به دانشگاه ها ابلاغ و به سامانه فرنامه متصل خواهد شد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در حال حاضر طراحی شاخص های فوق در روی کاغذ انجام شده اما پیاده سازی و اتصال آن به سامانه فرنامه نیازمند وجود زیرساخت است اما برنامه ما این است ارزیابی عملکرد فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها امسال اجرایی شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها