|
کدخبر: 306620 شبنم درخشان

اختصاصی گسترش نیوز

روزهای پر استرس دانش آموزان بیشتر می شود

سال تحصیلی جدید برای دانش اموزان دهم تا دوازدهم دارای امتحانات نهایی است. نمرات نهایی این سه دوره در کنکور قطعا تاثیر گذار خواهد بود.

آموزشی روزهای پر استرس دانش آموزان بیشتر می شود

اخیرا رسانه ها مطلبی را به نقل از رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش منتشر کردند که در حاشیه جلسه هیئت دولت  گفت: از سال آینده امتحانات سه مقطع دهم یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی برگزار شده و معدل آن‌ها در کنکور سال بعد تاثیر دارند. این موضوع واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت. در این خصوص خبرنگار گسترش نیوز گفتگویی با  رئیس مرکز اداره آزمونهای مرکز ارزشیابی وزرات آموزش و پرورش داشت. در ادامه همراه ما باشید. 

نهایی22

فرخ طبری؛ رئیس مرکز اداره آزمونهای مرکز ارزشیابی وزرات اموزش و پرورش گفت: حذف دروس عمومی  و جایگزینی سوابق تحصیلی  با درصد مصوب از قبل پیش‌بینی شده، قطعی است. عناوین درسی برای هر کدام از پایه های دهم و یازدهم  ممکن است پیش بینی شود. برای امتحانات نهایی خرداد سال ۱۴۰۳ پیش از سال تحصیلی جدید یا در ابتدای سال تحصیلی  پس از تصمیم گیری مراجع تصمیم گیرنده اطلاع رسانی خواهد شد. اینکه چه دروسی در امتحانات نهایی جزو عناوین آزمون خواهند بود و یا اینکه چه وظایفی بر عهده مدرسه خواهد بود و چه وظایفی برعهده آموزش و پرورش خواهد بود بزودی مشخص خواهد شد. 

 طبری اظهار کرد: معلمان، دانش اموزان و اولیا باید بدانند که سال تحصیلی آنها چگونه خواهد بود. این تصمیم قطعا اجرایی خواهد شد و در طول سال تحصیلی که دانش آموزان و معلمان از روند اجرا اگاه خواهند شد. خرداد ۱۴۰۳ از پایه‌های دهم ویازدهم آزمون نهایی گرفته خواهد شد.

وی افزود: طبق  مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی  از شورای سنجش و.پذیرش باید حتما آموزش و پرورش سوابق تحصیلی را بگونه‌ای برگزار کند که این امتحانات نهایی در خرداد برگزار شود.  

نهایی1

تاثیر سوابق تحصیلی تا ۶۰ درصد خواهد رسید

سهم سوابق تحصیلی با افزایش تدریجی در کنکور ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد می‌رسد، در کنکور ۱۴۰۳ باز هم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در پایه دوازدهم مدنظر است، اما این بار سهم آن به ۵۰ درصد قطعی می‌رسد.

گفته شده است که در کنکور سال ۱۴۰۵ سهم سوابق تحصیلی به ۶۰ درصد و از پایه های تحصیلی دهم یازدهم و دوازدهم خواهد بود .بنابراین زیر ساخت های لازم آن قطعا از سال تحصیلی جدید باید پایه ریزی شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها