|
کدخبر: 305685

بررسی ۶۲ هزار پرونده فرهنگیان معترض به رتبه بندی

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: پیگیری ۶۲ هزار پرونده رتبه‌بندی معلمان در هیات ممیزه مرکزی در حال انجام است که برای صدور حکم به استان‌ها و مناطق مجوز داده شده است.

آموزشی بررسی ۶۲ هزار پرونده فرهنگیان معترض به رتبه بندی

سید مجتبی هاشمی امروز دوشنبه درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: رتبه‌بندی معلمان در مرحله بررسی کارگروه‌های تخصصی در سطح مناطق و استان‌ها انجام و تا ۹۸ درصد پرونده‌ها بررسی و به هیات ممیزه‌ها در سطح استان و هیات ممیزه مرکزی ارسال شده است.

وی افزود: ۶۲ هزار پرونده در هیات ممیزه مرکزی شامل افرادی است که رتبه‌های آنان یک، دو، سه، چهار و پنج است و به تدریج سایر رتبه‌ها در هفته‌های آینده در هیات ممیزه مرکزی و سطح استان بررسی می‌شود و فرآیند صدور احکام ادامه‌دار خواهد بود.

رتبه‌بندی نیروهای اداری آموزش و پرورش منع قانونی دارند

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره اعمال رتبه‌بندی برای نیروهای اداری متقاضی افزود: اعمال رتبه‌بندی برای نیروهای محض اداری با توجه به منع قانونی تاکنون با وجود علاقه آموزش و پرورش به رفع این مشکل و اصلاح قانون، محقق نشده است و امیدواریم که این مسئله به زودی حل شود.

 بررسی، اجرا و تدوین آیین نامه رتبه‌بندی معلمان اقدام دیگری بود که دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود مورد توجه قرار داده بود؛ در واقع زمزمه اجرای رتبه بندی معلمان از سال ۹۷ به گوش می‌رسید اما وزارت آموزش و پرورش بررسی و رفع ایرادهای لوایح این طرح را در چند ماه ابتدایی آغاز دولت برای همه معلمان رسمی و پیمانی به کار گرفت.

این طرح پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، به شورای نگهبان رسید که در آنجا به برخی از لوایح ایراداتی وارد شد؛ اول اسفند ۱۴۰۰ اعلام شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادهای شورای نگهبان به لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را رفع کردند و در نهایت معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی اشکالات شورای نگهبان با لایحه رتبه‌بندی معلمان را برطرف و ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ تعیین کرد.

منبع: ایرنا
  • اورهان ارسالی در

    مرده شور این حقه بندیتون رو ببرن که مایه ی تمسخر فرهنگیان شدین و در این دو سال ا ین قشر رو ب هزار مرض و بیماری انداختید . لعنت خدا بر مسئول بی عرضه ای که لیاقت و کاردانی و توانایی لازم برای اجرای کاری رو نداره و مسئولیت قبول میکنه .
    آ خه یکی نیست به مثلا وزرای آ.پ بگه اگه مر حم نیستی لااقل درد نباش ، کمتر دروغ بگو و صندلی وزارتت رو بگذار و برو سراغ کاری که از دستت برمیاد . لطفا کمتر با روح و ر وان فرهنگیان بازی کنید و از وزرای سایر ا رگانها یاد بگیرین که چگونه بی سر و صدا و بدون بارگذاری هیچ مدرکی حقوق کارکنانشون و چندین برابر شما افزایش میدن و موجب رض ایتشون میشن .
    آ.پرورش مظلومترین سا زمان این کشور هست که اصلا ب صلاحیتها و س واد و کاردانی وزیر انتخابی توجهی نمیشه و جای مهر روی پیشونی و پیاده روی اربعین ر زومه ی گزینش ایشون میشه ،وای بحال جامعه ای که شما میخواین تربیتش بکنین !

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها