|
کدخبر: 304111

خالص سازی دانشگاهها عملی شد؟/حذف دو رشته دانشگاهی

در دفترچه انتخاب رشته امسال رشته های مجسمه سازی و سینما دانشگاه هنر تهران حذف شدند.

آموزشی خالص سازی دانشگاهها عملی شد؟/حذف دو رشته دانشگاهی

انتشار یک متن در قالب سند محرمانه از مکاتبات میان وزارت کشور و ریاست‌جمهوری و وزارت علوم برای اخراج استادان دانشگاه‌ها و جایگزین کردن افراد جدید، اخیراً بازتاب زیادی در محافل سیاسی و دانشگاهی پیدا کرد. واقعیت این است که انتشار این سند در جریان اعتراضات سال گذشته بود؛ ولی بازتابی پیدا نکرد، زیرا فقط یک ادعا بود و همان زمان نیز اصالت این سند و همه اسناد مشابه منتشره به‌طور رسمی رد شد و چون مابه‌ازایی در عمل نداشت، کسی هم به آنها اهمیت نداد.

ولی اکنون که تجربه زیسته دانشگاهیان نشان می‌دهد که ماجرای اخراج و خالص‌سازی دانشگاه‌ها جدی است، این سند حتی اگر جعلی باشد هم دوباره مورد توجه قرار گرفته است. به‌عبارت دیگر، نیازی نیست که این سند را واقعی بدانیم یا جعلی، زیرا در هر صورت آنچه که پیش روی جامعه ماست واقعیت برخورد با دانشگاه‌هاست. به‌ویژه دانشگاه‌ها و رشته‌های علوم انسانی که تحت فشار شدید قرار گرفته‌اند. بنابراین، اصالت آن سند در برابر این واقعیت موضوعاً فاقد اهمیت است، هرچند مسئولان کشور باید راهی را برای اثبات تکذیبیه‌های خود نیز فراهم کنند، درغیراین‌صورت، بعید نیست که مخالفان و توطئه‌گران فرصت پیدا کنند و اسنادی را جعلی منتشر کنند که اصالت آنها باور شود و تبعات خطرناکی داشته باشد.

در دفترچه انتخاب رشته امروز دانشگاهها در دو رشته مجسمه سازی و سینما از لیست رشته های دانشگاه تهران حذف شده است. و این اتفاق میتواند تصدیق کند که ماجرای اخراج استاید یک ادعا نبوده است.

دانشکده-هنر

منبع: هم میهن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها