|
کدخبر: 294581

پانسیون مطالعاتی برای کنکور سراسری

پانسیون مطالعاتی

پانسیون مطالعاتی مفهوم جدیدی در آموزش به شمار می‌آید که در واقع نوعی از کتابخانه خصوصی بوده و از یک طراحی خاص و منحصر‌به‌فردی برخوردار است. پایگاه مطالعاتی از نظر فضا و محیط به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که شرایط و محیط را برای داوطلبان کنکور سراسری به بهترین شکل ممکن فراهم نماید. برای رسیدن به موفقیت و کسب نمره قبولی در آزمون سراسری به رعایت برخی از اصول مهم نیازمند هستید. یکی از این اصول دقت و آرامش محیط در زمان مطالعه است. هنگامی که از پانسیون‌های مطالعاتی استفاده می‌کنید می‌توانید با تمرکز بیشتری نسبت به یادگیری دروس اقدام نمایید که از انواع ان می توان به پانسیون مطالعاتی عید اشاره کرد ؛ اما سؤال مهمی که همواره در رابطه با پانسیون‌های مطالعاتی مطرح می‌گردد تفاوت آن‌ها با کتابخانه‌های عمومی است.

ویژگی ‌های پانسیون مطالعاتی

به منظور افزایش راندمان مطالعاتی دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام به احداث پانسیون‌های مطالعاتی می‌شود. در واقع پانسیون‌های مطالعاتی دارای ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را از سالن‌های مطالعه و کتابخانه متمایز می‌سازند. این فضا از امکانات رفاهی و امنیتی خوبی برخوردار است. برای مثال صندلی‌هایی که در یک پانسیون مطالعاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند از ارگونومی برخوردار هستند؛ بنابراین دانشجویان و دانش‌آموزان در زمان مطالعه برای نشستن در حالت راحت‌تری قرار خواهند گرفت.

این صندلی‌ها دارای پایه‌های کنفرانس و انعطاف‌پذیر هستند و در ساخت آن‌ها از پارچه‌های ضدتعریق استفاده می‌شود. در پانسیون‌های مطالعاتی به موارد بسیار مهمی پرداخته می‌شود تا متقاضی بتواند ساعت‌های بیشتری را بدون احساس ناراحتی یا خستگی به مطالعه بپردازد. این موضوع سبب افزایش کارایی دانشجویان در زمان مطالعه خواهد شد. علاوه‌بر این از مهم‌ترین ویژگی‌های پانسیون مطالعاتی می‌توان به تهویه هوای مناسب و استفاده از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مجهز اشاره کرد. در تمامی فصول سال می‌توانید از امکاناتی که در پانسیون‌های مطالعاتی در نظر گرفته شده‌اند استفاده کنید.

امنیت در پانسیون‌های مطالعاتی مخصوصاً برای بانوان اهمیت بسیار زیادی دارد. در این پانسیون‌ها فضا و محیط به‌صورتی طراحی می‌شود که در معرض دید نباشد تا دانش‌آموزان بتوانند با لباس‌های راحتی به مطالعه بپردازند. از دیگر مزایای این پانسیون‌ها می‌توان به حضور سرپرستان مجرب اشاره کرد و در صورتی که در طول تحقیقات و مطالعات خود با مشکل روبه‌رو شده‌اید می‌توانید موضوع را با سرپرستان در میان بگذارید؛ آن‌ها نیز با مهربانی و رویی گشاده اقدام به برطرف کردن مشکل مربوطه خواهند کرد. نظارت بر شروع و پایان ساعات مطالعاتی و اعلام زنگ‌های استراحت و رعایت سکوت از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پانسیون مطالعاتی مناسب به حساب می‌آیند.

حضور اساتید در پانسیون‌های مطالعاتی

یکی از ویژگی‌های پانسیون مطالعاتی حضور اساتید در این مکان برای رفع اشکال دانشجویان یا دانش‌آموزان است. در یک پانسیون مطالعاتی مناسب برای رفع اشکال به‌صورت دائمی اساتید زیادی حضور دارند و در صورتی که در هر یک از درس‌های مهم با مشکل یا ابهامی مواجه شده‌اید می‌توانید در همان لحظه سؤالات خود را مطرح نموده و مشکلات و ابهامات خود را برطرف نمایید.

حضور ناظران تحصیل کرده در پانسیون‌های مطالعاتی

در پانسیون‌های مطالعاتی ناظران تحصیل کرده‌ای که آشنایی کاملی با فرآیند مطالعه دانش‌آموزان دارند حضور خواهند داشت. در صورتی که در روند مطالعه مشکلی به وجود آید یا در فرآیند برنامه‌ریزی نیازمند مشاوره باشید می‌توانید از حضور ناظران تحصیل کرده استفاده کنید.

قوانین مهم در پانسیون‌ های مطالعاتی

یکی دیگر از مواردی که در زمان استفاده از پانسیون‌های مطالعاتی باید به آن توجه داشته باشید، قوانین مهمی هستند که در این مراکز اجرا می‌شوند. در واقع این قوانین برای تمرکز و راندمان بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده‌اند. با استفاده از این قوانین می‌توان میزان سطح مهارت و توانایی داوطلبان را افزایش داد. برای مثال در پانسیون‌های مطالعاتی امکان استفاده از تلفن همراه وجود ندارد. هنگامی که در محیطی قرار بگیرید که نتوانید از تلفن همراه استفاده کنید به ناچار تمرکز خود را از فضا‌ی مجازی دور خواهید کرد.

فضا‌های شخصی در پانسیون‌ های مطالعاتی

در پانسیون‌های مطالعاتی یک فضای شخصی یا یک میز شخصی برای هر متقاضی یا داوطلب در نظر گرفته می‌شود. در واقع افراد در یک فضای شخصی اقدام به مطالعه و تحقیق می‌کنند. در این فضای شخصی امکان استفاده از وسایل خود در مکان‌های مشخصی وجود خواهد داشت.

کنکور

صندلی‌هایی که در یک پانسیون مطالعاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند با صندلی‌هایی که در یک کتابخانه عمومی از آن استفاده می‌شود متفاوت هستند؛ به‌طوری که این صندلی‌ها بسیار راحت طراحی شده‌اند تا افراد بتوانند مدت زمان بیشتری را به مطالعه بپردازند. به بیان دیگر صندلی‌های پانسیون‌های مطالعاتی در فضا‌های شخصی کاملاً طبیعی بوده و این موضوع باعث می‌شود تا وارد شدن آسیب به ستون فقرات یا آسیب دیدگی‌های قسمت کمر به‌صورت چشمگیری کاهش یابند.

مزایای پانسیون مطالعاتی

یکی از دلایلی که باعث شده تا بسیاری از دانشجویان و متقاضیان پانسیون‌های مطالعاتی را برای انجام مطالعات و تحقیقات خود انتخاب کنند مزایای این محیط است. در پانسیون‌های مطالعاتی به بسیاری از موارد مهم پرداخته شده است. به عنوان مثال به‌دلیل این‌که این فضا‌ها برای انجام مطالعه طراحی شده‌اند؛ بنابراین بسیاری از مشکلاتی که دانش‌آموزان یا دانشجویان در محیط منزل برای مطالعه دروس خود با آن‌ها مواجه هستند را در پانسیون‌های مطالعاتی نخواهند داشت.

وجود اساتید باتجربه و فضایی کاملاً آرام و پرانرژی هر دانشجو یا دانش‌آموزی را ترغیب به مطالعه می‌کند. نوع چیدمان پانسیون‌های مطالعاتی و استفاده از وسایل مورد نیاز از مواردی هستند که باعث استفاده دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور از این فضا می‌شوند. یکی از مزایای استفاده از پانسیون‌های مطالعاتی امکان استفاده از کتاب‌های درسی به‌صورت رایگان است. پانسیون مطالعاتی سبب افزایش تمرکز و خلاقیت خواهد شد. با تحقیقاتی که در رابطه با مطالعه در پانسیون‌های مطالعاتی انجام گرفته مشخص گردید که محیط پانسیون موجب رشد سلول‌های جدید مغزی در فرد خواهد شد.

در واقع مطالعاتی که در این زمینه انجام شده نشان‌دهنده به وجود آمدن سلول‌های جدید در بخش هیپوکامپ مغز است. این سلول‌ها در محیط‌های آرام و اختصاصی مانند پانسیون‌های مطالعاتی رشد می‌کنند. این قسمت از مغز به یاد‌آوری و احساسات ارتباط دارد.

کنکور۱

تفاوت پانسیون‌ های مطالعاتی با کتابخانه‌ های عمومی

یکی از تفاوت‌های اساسی در پانسیون‌های مطالعاتی و کتابخانه‌های عمومی، در سطح امکانات رفاهی آن دو است. در واقع در پانسیون‌های مطالعاتی امکانات بسیار مناسب‌تری برای متقاضیان در نظر گرفته می‌شوند. نظارت و کنترل در پانسیون‌های مطالعاتی بسیار بیشتر از کتابخانه‌های عمومی خواهد بود. حضور روزانه اساتید به منظور رفع اشکال در پانسیون‌های مطالعاتی انجام می‌گیرد در صورتی که در کتابخانه‌های عمومی این امکان وجود نخواهد داشت. در پانسیون‌های مطالعاتی برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای استفاده مناسب از فضای موجود انجام می‌شود و تمامی روند مطالعاتی براساس یک برنامه‌ریزی صورت می‌پذیرد.

مهم‌ترین نکته در پانسیون‌های مطالعاتی وجود یک فضای خصوصی بوده و تفاوت آن‌ها با کتابخانه‌های عمومی در ظرفیت آن‌ها است. در واقع پانسیون‌های مطالعاتی از ظرفیت کمتری در مقایسه با کتابخانه عمومی برخوردار هستند.

کنکور۲

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها