|
کدخبر: 271208

انتقاد مجلس درباره حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای مصوبات مجلس در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان و رتبه بندی فرهنگیان، گفت: با وجود ارقام در نظر گرفته شده در قانون بودجه اما این مصوبات اجرایی نمی‌‎شود.

آموزشی انتقاد مجلس درباره حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان

هاجر چنارانی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت ۲۶ مردادماه ۱۳۶۹ بازگشت آزادگان غیرتمند ایران اسلامی، عنوان کرد: اسطوره استقامت و سید و سالار  ایثارگران در نقطه‌ای حد فاصل سبزوار و نیشابور به خاک سپرده شده و انتظار داریم به نام این اسطوره استراحت‌گاهی برای زائران امام رضا(ع) داشته باشیم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر اقتصاد، افزود: مطالبات ایثارگران که ۴ دهه به طول انجامیده و ما در بودجه رقمی معادل ۴۰ هزار میلیارد تومان برای این عزیزان در نظر گرفتیم، باید هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

وی، همچنین خواستار تأمین داروی جانبازان و ایثارگران شد و خطاب به رئیس جمهور گفت: همانطور که در کرمان به استان شدن بخشی از آن دیار قول مثبت دادید، در شرایط فعلی آیا دولت توانایی ایجاد استان جدید دارد؟ اگر دارد نیشابور بزرگ به عنوان خراسان مرکزی یا بینالود که استعداد استان شدن دارد و مردمان این دیار نیز با دل و جان همراه و همیار دولت هستند را تبدیل به استان نمی‌کنید؟

چنارانی خطاب به وزیر کشور گفت: در خصوص تقسیمات کشوری، سالیان سال است که مردمان خوب میان جرگه و سرولایت نیشابور منتظرند تا مصوبه شهرستان شدن اجرایی شود.

وی تصریح کرد: هدفمند کردن منابع ارزی، جراحی اقتصادی و عملی کردن سیاست‌های اقتصادی قبول اما سئوال این است، چرا دامداران و کشاورزان زحمتکش که از هیچیک از امکانات استفاده نکرده و دولت هیچ خدماتی به آنان نداد، به دلیل گران شدن نهاده‌ها و عدم قیمت گذاری مناسب گوشت قرمز دچار مشکل شده‌اند. امروز دام مولد در این کشور ذبح می‌شود و این خطری جدی برای کشور به شمار می‌آید که منجر به افزایش واردات در آینده می‌شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قشر بازنشسته‎‌ای که همه امید او به این دولت و مجلس بود، باید طبق پیشنهاد مجلس از محل تبصره ۲ عملیاتی شود ولی هنوز اجرایی نشده است. تعجب می‌کنیم که چرا حقوق بازنشستگان به موقع پرداخت نمی‌شود. چرا حقوق این عزیزان با این هزینه‌ها و اقساطی که باید بپردازند دیر پرداخت می‌شود، آیا بانک‌ها هزینه دیرکرد به آن‌ها می‌دهند؟

چنارانی در خصوص بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز گفت: مجلس تمام تلاش خود را در زمینه به خرج داد و در بند "و" تبصره ۲ لایحه بودجه مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان مصوب شد که حقوق این قشر عزتمند با توجه به مصوبه هیأت تطبیق ۳۸ درصد افزایش یابد، اما چرا اجرایی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مجلس در سال ۱۴۰۰ اقدام به تصویب رتبه بندی معلمان کرد، افزود: در بودجه ۱۴۰۱ با پیشنهاد دولت رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان به ۳۸ هزار میلیارد تومان ارتقا یافت تا این مهم اجرایی شود ولی ۵ ماه از گذشت تصویب این قانون گذشته ولی اجرایی نشده است.

این نماینده مردم در مجلس با انتقاد از اینکه چندین سال است مذاکرات فقط برای مذاکره انجام می‌گیرد، افزود: مذاکره هیچ انتفاعی برای مردم نداشته و فقط با طولانی تر شدن آن وضعیت بازار هر روز آشفته تر شده است. تکلیف این مذاکرات باید مشخص تا تکلیف مردم و مجلس نیز معلوم شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر