|
کدخبر: 264167

رتبه بندی معلمان به خط پایانی نزدیک شد

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی معلمان به ایستگاه پایانی رسیده است، گفت: برای اجرای طرح رتبه بندی دو اصل مهم استقرار و ارتباط آن را در نظر گرفته است.

حجت الله الماسی در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه در آموزش و پرورش همه باید با هم هماهنگ و همراه باشند، افزود: در حوزه تعلیم و تربیت لازم است با کار گروهی و برنامه ریزی درست از نظر ساختار، گفتمان سازی و روحیه جهادی هماهنگ و همراه باشیم تا به اهداف نظام تحولی عدالت محور دست یابیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیروی انسانی ماهر و متخصص در حوزه تعلیم و تربیت از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: لازم است در این زمینه تجدیدنظر شده تا در بحث کمبود نیرو‌های خدمات، ساماندهی نیرو‌های مازاد و تعیین تکلیف برنامه ریزی درست انجام گیرد تا به سرانجام مطلوب برسد.

الماسی در ادامه به توجه به موضوع امور رفاهی برای فرهنگیان اشاره کرد و افزود: به دنبال حفظ جایگاه و منزلت معلمان هستیم انتظار می‌رود رفاهیات معلمان متناسب با مناسبت‌ها، سفر و استفاده از امکانات تدارک دیده شده ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان دارای ظرفیت عظیم سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: همه معلمان باید از منافع این صندوق به طور برابر بهره‌مند شوند و در این میان رسانه‌ها باید با جریان سازی درست مطالبات به حق آموزش و پرورش را به گوش همگان برسانند.

مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی به تدوین آئین نامه نظام رتبه بندی از سوی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اجرای طرح رتبه بندی به ایستگاه پایانی خود رسیده است و فرایند صدور احکام از شهریور ۱۴۰۰ می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش برای اجرای طرح رتبه بندی دو اصل مهم استقرار و ارتباط آن را در نظر گرفته است، بیان کرد: در نظام رتبه بندی همه پژوهش‌های معلمان، مدرک دوم تحصیلی، تولید محتوا، کسب مقام در جشنواره‌ها به عنوان شاخص‌های رتبه بندی لحاظ می‌شود.

الماسی اضافه کرد: در مرحله اول از وضعیت حال حاضر معلمان و جمع‌آوری مدارک ارزشیابی آن‌ها در مدرسه و نظر شورای مدرسه نسبت به وضعیت هر معلم در رتبه مدنظر قرار می‌گیرد و پس از ۵ سال فرصت جهت برگزاری آزمون، هر معلم بر اساس شایستگی‌های کسب شده به رتبه بالاتر ارتقا پیدا می‌کند.

 

منبع: مهر
  • افتخاری ارسالی در

    سلام
    این مشاور مگه متن قانون رتبه‌ بندی رو نخونده ک نوشته آخرین مدرک تحصیلی فرهنگیان،😐😐
    مدرک دوم چ صیغه ایه؟!
    آدم بهتره در جایگاه مشاور وزیر م ستند صحبت کنه
    یعنی این آقای مشاور نامه اداره قوانین مجلس رو مبنی بر اعمال مدرک بدون محدودیت رو نخونده؟
    فک ک نم آخرین باری که متن قانون رتبه‌بندی رو خونده دوسال پیش بوده!!!!ک واقعا جای تأسف داره

  • حسین شاهسوند ارسالی در

    سلام.تورابه خدا باروح‌وروان‌‌معلماانقدرب ازی‌نکنید‌.امروزدرشهرستان‌ملایرازکارگری‌ که‌درپارک‌دریاچه کوثرگل، آب می‌دادوازساع ت۸تا۲کارمیکرددرباره‌حقوقش‌پرسیدم‌گفت‌باب یمه(۸/۳۰۰)میگیرم.گفتم‌منم‌ معلمم‌وبا۳۰سا ل‌سابقه‌ومدرک‌ارشداندازه‌شماحقوق‌میگیرم. ..تعجب کرد...

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها