|
کدخبر: 260859

آغاز توزیع کارت کنکور کارشناسی‌ ارشد ۱۴۰۱

فرایند توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی‌ارشد ۱۴۰۱ در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ از امروز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد. داوطلبان لازم است بر اساس مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌، نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد رهگیری) نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند. برای شرکت در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس دار و ارایه آن الزامی است.

این آزمون در نوبت صبح روزهای چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه، پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه و جمعه ۳۰ اردیبهشت ‌ماه سال ۱۴۰۱ و بر اساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد. داوطلبان هر یک‌ از کد رشته‌های امتحانی‌ لازم‌ است‌ به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند.

آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اصلی داوطلب شرکت در رشته امتحانی دوم (رشته‌ شناور) نیز بوده‌اند، باید کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از درگاه این سازمان دریافت و به آدرس حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه کنند. زمان برگزاری آزمون رشته‌های شناور (رشته انتخابی دوم) صبح روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه است.

دانشجویان‌ شاغل‌ به‌ تحصیل‌ در مقطع کارشناسی که در زمان شروع به ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون همچنان دانشجو بوده‌اند، اعم از اینکه بعد از پایان مهلت زمان ثبت‌نام یا حداکثر تا ۳۰ بهمن ماه سال گذشته دانش آموخته شده اند، در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون نسبت به اصلاح معدل خود براساس مدرک فارغ‌التحصیلی اقدام کنند.

دانشجویان سال آخر که حداکثر تا ۳۱ شهریورماه دانش آموخته می شوند، میانگین واحدهای گذرانده شده تا ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ را در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون درج کرده و با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی، فرم مخصوص معدل را به تأیید موسسه محل تحصیل خود برسانند.

مغایرت معدل اظهار شده توسط داوطلب با معدل مندرج در مدرک کارشناسی، موجب لغو قبولی در کد رشته قبولی داوطلب در مقطع کارشناسی ارشد می‌شود، بنابراین داوطلبان باید در این مورد دقت کامل داشته باشند.

با توجه به اینکه ۲۰ درصد معدل مقطع کارشناسی به صورت تراز در نمره کل داوطلب اعمال می‌شود و میانگین معدل مقطع کارشناسی ناپیوسته و معدل مقطع کاردانی به صورت تراز شده اعمال خواهد شد، داوطلبان دقت کنند در صورتی که مغایرتی در معدل درج شده روی کارت ورود به جلسه مشاهده کردند، بلافاصله در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به ویرایش معدل کنند.

ارسال نظر