|
کدخبر: 260787

تقدیر ویژه از معلمان / تاسیس دانشگاه فرهنگیان در دستور کار

آیین تجلیل از مقام شامخ معلم با حضور معلمان شهرستان آباده ، نماینده مردم در مجلس، فرماندار و مدیرکل آموزش و پرورش فارس و دیگر مسئولان در شهرستان آباده برگزار و نوید تاسیس دانشگاه فرهنگیان در شمال فارس داده شد.

آموزشی تقدیر ویژه از معلمان / تاسیس دانشگاه فرهنگیان در دستور کار

نماینده مردم آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در همایش بزرگ تجلیل از مقام معلم در شهرستان آباده با بیان اینکه راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در شمال فارس به مرکزیت شهرستان آباده در اولویت قرار دارد، گفت: بیش از چهار هزار دانش آموز در بخش بهمن و صغاد تحصیل می کنند که این موضوع می طلبند تا شهر های بهمن و صغاد هرکدام دارای نمایندگی آموزش و پرورش باشند.

وی با بیان اینکه همیشه تامین بودجه آموزش و پرورش، سلامت و امنیت برای ما در اولویت نخست است، گفت: بودجه آموزش و پرورش نسبت به لایحه دولت، بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

دکتر رحیم زارع با بیان اینکه پیش از این دولت تقبل کرده بود مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان به رتبه‌بندی معلمان اختصاص دهد، افزود: اعضای کمیسیون تلفیق مجلس با مبلغ ۳۸ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان موافقت کردند و این بودجه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بروز نبودن سیستم های آموزشی، عدم تناسب فضاهای آموزشی و تجهیزات با توجه به نیازهای آموزشی در آموزش و پرورش، از مواردی است که در حال پیگیری آن در مجلس هستم، گفت: پیشنهاد دولت برای یارانه کتاب ۲۰۰ میلیاردتومان بود که به هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق افزایش یافت.

زارع با مقایسه بودجه آموزش و پرورش در سالهای گذشته گفت: ردیف های اصلی بودجه آموزش و پرورش از سال ۹۱ تاکنون حدودا ۱۱ برابر شده است اما دغدغه های ما همچنان پابرجاست.

وی افزود: معیشت فرهنگیان، زیرساخت های آموزشی و بروز نبودن سیستم های آموزش و پرورش در حوزه فناوری از جمله دغدغه های امروز ما در حوزه آموزش و پرورش است.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان در مجلس با بیان اینکه معیشت و رتبه بندی از مهمترین دغدغه های معلمان است، گفت: دو موضوع آموزش و سلامت برای ما بسیار مهم است و هر زمان که به بودجه بندی می رسیم این دو مورد را در اولویت قرار میدهیم و امسال ۲۴ درصد بودجه آموزش و پرورش را نسبت به سال گذشته افزایش داده ایم.

 تاسیس باشگاه فرهنگیان شمال فارس در دستور کار است

فرماندار شهرستان آباده نیز در این آیین گفت: آموزش و پرورش آباده با سابقه ۱۰۳ سال و داشتن ۱۹ هزار دانش آموز، ۱۵۰۰ دبیر شاغل و ۳۰۰۰ دبیر بازنشسته یکی از ادارات آموزش و پرورش کهن و با سابقه و فعال و به نام در سطح استان و کشور است.

میثم خداداد با اشاره به مطالبات معلمان این شهرستان گفت: استقلال اداره آموزش و پرورش بخش بهمن و صغاد، راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در آباده، توسعه مراکز قرآنی ایجاد دارالقران آموزش و پرورش در شهر بهمن و شهر آباده، ایجاد باشگاه فرهنگیان، توجه به عدالت آموزشی تخصیص سهمیه دانشجو معلم به دانش آموزان آباده ای، اختصاص زمین چمن مصنوعی به مدارس آباده و اختصاص کلاس های تربیت بدنی دختران از جمله درخواست های جامعه فرهنگیان شهرستان است.

وی با اشاره به مصوبات اخیر دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از دغدغه های اصلی در حوزه آموزش و پرورش، خدمات رسانی به فرهنگیان بود تصمیم گرفتیم که با همراهی دکتر زارع؛ نماینده پرتلاش شهرستان و حمایت مدیرکل محترم آموزش و پرورش مبلغ ۶ میلیارد تومان برای شروع ساخت باشگاه فرهنگیان در شمال فارس اختصاص یابد و با جدیت این مورد را دنبال خواهیم کرد.

 تجهیز و توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای در آباده

مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین گفت: تصمیم داریم که دانشگاه فرهنگیان دختران شمال فارس نیز در شهرستان آباده ایجاد شود.

  عسکری از اختصاص سه زمین چمن مصنوعی مدارس آباده و دو کلاس تربیت بدنی دختران خبر داد.

وی همچنین نسبت به تجهیز و توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای در شهرستان آباده قول مساعد داد. در پایان این مراسم نیز با اهدای لوح از زحمات معلمان  شهرستان آباده تقدیر بعمل آمد.

شهرستان آباده در فاصله ۲۷۲ کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها