|
کدخبر: 259118

دلیل دیر اعلام شدن تعطیلی مدارس توسط آموزش و پرورش

امروز بچه‌های دبستانی به مثل همیشه به مدرسه رفتند اما ساعتی بعد اعلام شد که مدرسه تعطیل است آن هم به خاطر آلودگی هوا!

از ۱۴ فروردین که مدارس حضوری شده است با سختی سرویس بچه‌ها را با دیگر والدین هماهنگ کرده بودند؛ چرا که سر هزینه سرویس با راننده‌ها به تفاهم نمی‌رسیدند. اما بالاخره با پادر میانی مدیر مدرسه، سرویس ایابرو ذهاب دانش‌آموزان برقرار شد.

اما روایت امروز، روایت دیگری است. صبح مثل همیشه فرزندش را به سرویس مدرسه سپرد و با همسرش راهی محل کارهایشان شدند. حدود ساعت ۸ بود که از مدرسه تماس گرفتند که بیایید فرزندتان را ببرید چرا که مدرسه تعطیل است!

این موضوع روایت امروز خیلی از والدین بچه‌های تهرانی بود؛ وقتی فرزندشان را به مدرسه سپردند اما عنوان شد که مدرسه تعطیل است آن هم به خاطر آلودگی هوا!

*استانداری تهران: دبستان‌ها امروز تعطیل است

عابد ملکی معاون عمرانی استانداری تهران توضیحی درباره دیر اعلام کردن تعطیلی مدارس نداده است و گفته است: با توجه به وضعیت هوای استان تهران و قرار گرفتن شاخص در وضعیت ناسالم، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا برگزار شد طی مصوبه این جلسه، مدارس پیش‌دبستانی، استثنایی و ابتدایی شهر تهران امروز یک شنبه ۱۸ اردیبهشت تعطیل است.

وی گفت: هر گونه فعالیت ورزشی در محیط باز برای دانش آموزان مقطع متوسطه نیز ممنوع است.

*والدین: چرا آنقدر دیر تعطیلی مدارس اعلام شد

مادر یک دانش‌آموز تهرانی گفت: این مدلش را ندیده بودیم، بچه‌ها مدرسه بروند و بعد بگویند به خاطر آلودگی هوا تعطیل است. اگر قصد از تعطیلی، نبود دانش‌آموزان در آلودگی و عدم تردد بود که هر دو اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: یادم می‌آید وقتی دانش‌آموز بودیم. در هنگام برف تا درِ مدرسه می‌رفتیم که یکدفعه می‌گفتند تعطیل است. خب آن زمان اطلاع‌رسانی به این گستردگی نبود اما حالا چی؟

مادر دیگری نیز با گلایه از اطلاع‌رسانی دیرهنگام آلودگی هوا گفت: دیگر بچه‌ها به مدرسه رفته بودند بهتر بود که می‌ماندند نه اینکه رها شوند و بگویند خانواده بیاید و ببرد. یعنی در آلودگی هوا، خانواده‌ها را هم به خیابان‌‌ها کشاندند.

وی افزود: برخی والدین سر کار بودند و مجبور شدند از پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بخواهند که دنبال فرزندان‌شان بروند یعنی در آلودگی، بزرگترها هم به سطح شهر آمدند. 

*آموزش و پرورش: تعطیلی مدارس ساعت ۷:۲۰ به ما اعلام شد

شاطری، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این اعتراضات اظهار کرد: این موضوع ساعت ۷:۲۰ صبح از سوی مسؤولان استانداری تهران اعلام شد و ما به محض اطلاع به همه مدارس منعکس کرده و از مدارس خواستیم مراقب کنند که دانش آموزان آسیب نبینند. 

اکنون باید دید استانداری چه پاسخی برای دیر اعلام کردن این موضوع دارد؟ و آیا تدبیر بستن مدارس در این ساعت درست بود؟

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها