|
کدخبر: 258667

اعتبار طرح رتبه‌بندی معلمان بالاخره تصویب شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبار رتبه بندی معلمان از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای سه سال به ۶۸۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و به تصویب رسیده است.

آموزشی اعتبار طرح رتبه‌بندی معلمان بالاخره تصویب شد

یوسف نوری شامگاه پنجشنبه در نشست صمیمی با فرهنگیان شهرستان مریوان با بیان اینکه اواخر دولت قبل موضوع رتبه بندی مطرح شد، افزود: این موضوع بدون هیچگونه کار کارشناسی شده با مشکلات زیادی مواجه بود و باوجود اینکه دولت قبل هشت سال فرصت داشت این موضوع را نهایی و اجرایی کند اما آن را به دولت بعدی موکول کرد.

وی ادامه داد: اعتبار رتبه بندی از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای سه سال به ۶۸۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد که ۳۸۰ هزار میلیارد ریال امسال اضافه شده و اعتبار رتبه بندی با همکاری دولت، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی اکنون سه و نیم برابر شده و به تصویب رسیده است.

وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه کار رتبه بندی معلمان در حال انجام است، افزود: معلمان شاغل در ادارات و معلمان استثنایی شامل این طرح نمی شدند که در آیین نامه جدید این موارد اصلاح شده و برای معلمین ابتدایی مرزی و مناطق محروم هر سال سه ماه ارفاق در نظر گرفته شده و هر چهار سال یک رتبه دریافت خواهند کرد و همچنین نخبگان هم برای بار اول سه سال یک رتبه در نظر گرفته شده است.

وی از تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان در مهلت مقرر توسط مسوولان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: از روز دوشنبه هفته آینده طی جلسات متعدد در دولت و با تاکید رییس جمهوری در کمیسیون دولت مطرح خواهد شد و زودتر از موعد مقرر تحویل داده می‌شود.

نوری ماده یک رتبه بندی یعنی بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش را مهم ترین ماده دانست و اظهار داشت: باید کاری کرد که کیفیت آموزش و پرورش را ارتقاء داد و مطمئنا با این کار تمام مشکلات در نظام تعلیم و تربیت مرتفع خواهدشد.

وی همچنین به اختصاص ۳۸۰ هزار میلیارد ریال به ۸۵۰  هزار فرهنگی در ۱۸ ماه گذشته برای اجرای قانون رتبه بندی اشاره کرد و گفت: این مقدار مشخص است و نمی توان چیزی به آن افزود یا از آن کاست و انتظار داریم معلمان با علم به موضوع بنگرند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت کار معلم در جامعه به نرخ ارزش افزوده در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در دوره ابتدایی بالاترین ارزش افزوده را داریم و تنها معلم است که نقش آموزش و پرورش را اجرایی می‌کند و باعث بالا رفتن نرخ ارزش افزوده می‌شود.

وی نرخ بازگشت سرمایه آموزش و پرورش را یکی دیگر از شاخص های اقتصادی معرفی کرد و گفت: این نرخ بازگشت با سایر بخش ها در آموزش و پرورش برابری می کند.

نوری اشتغال را یکی دیگر از شاخص‌های اقتصادی در آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: هنرستان های ما باهدف گذاری خوب ۸۰ درصد اشتغال دارند.

وی ایجاد سرمایه اجتماعی، فرهنگی و ایجاد سوادهای مختلف در دانش آموزان را از دیگر نقش های مهم آموزش و پرورش در جامعه عنوان کرد و بر تشریح و تبیین این کارکردها تاکید کرد.

وزیرآموزش و پرورش یکی دیگر از اقدامات شاخص در آموزش و پرورش را رسیدگی به مناطق مرزی اعلام کرد و اظهارداشت: جامعه معلمین ما سالم ترین، بهترین و عزیزترین اقشار جامعه هستند و ما دست تک تک فرهنگیان را می‌بوسیم.

وی گفت: تجمعات قانونی برای رسیدن به مطالبات برحق معلمان، حق معلمان است و باید این موارد از طریق قانونی پیگیری شود.

نوری با بیان اینکه معلمان ما انسان های شریف در جامعه هستند، اضافه کرد: این قشر زحمت کش خواسته هایی نیز دارند که باید بیان شود وباید به درخواست های آنان رسیدگی شود.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به فعالیت نیروهای تحت عنوان مهر آفرین در آموزش وپرورش، گفت: این طرح در سال ۱۳۸۶مطرح شد و این نیروها که حدود  ۶۰ هزار نفر هستند کد کارمندی ندارند و نیروهای قراردادی تبدیل وضعیت نشدند.

وی افزود: ما احکام حدود ۲۰ هزار نفر از نیروهای تعیین تکلیف اعم از حق التدریس، خرید خدمات، نهضتی که سر کلاس بودند را قبل از عید صادر کردیم و حدود ۱۲ هزار نفر نیز از اول مهر ماه امسال صادر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از همسان‌سازی حقوق اساتید دانشگاه خبر داد و گفت: در دولت قبلی این اقدامات را می توانستند انجام بدهند ولی متاسفانه انجام نشد.

وی خود را مدعی العموم تمام فرهنگیان کشور دانست و گفت: همه مسائل آموزش و پرورش باید در داخل خود نظام تعلیم و تربیت حل شود.

نوری همچنین از همراهی و همکاری مجمع خیرین مدرسه ساز با آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد و گفت: سال گذشته خیرین نیک اندیش سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک کردند و برای دانش آموزان مدرسه ساختند و هفته گذشته تعهد کردند که این میزان دو برابر خواهد شد.

وی بار دیگر تلاش و زحمات معلمان دلسوز در ایام کرونا را قابل تقدیر دانست و اظهارداشت: از ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز و و ۷ میلیون نوآموز پیش دبستانی فقط ۷ نفر مبتلا به کرونا در کشور داریم.

وزیرآموزش و پرورش از تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی برای ۱۶ استان مرزی کشور خبر داد و گفت: در این طرح یک معلم ثابت در اختیار قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: تمام کلاس کانکسی و سنگی باید برچیده شود و مدرسه ای بدون چشمه آب بهداشتی نباید داشته باشیم و با کمک خیرین این کار را انجام خواهیم داد.

نوری با اشاره به اختصاص اعتبار بی سابقه برای زمین چمن مصنوعی در مدارس خبر داد و گفت: هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مخصوصا برای دانش آموزان دوره اول ابتدایی برای جبران عقب ماندگی پایگاه تابستانی در نظر گرفته شده است و با این اقدامات بخشی از عقب ماندگی جبران خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین را مهم ترین کار آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهارداشت: این مهم در دستور کار قرار دارد و به انجام خواهد رسید.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه وارد کردستان شد. وی سپس با حضور در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج و اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

دیدار صمیمی با جمعی از فرهنگیان و اطلاع از مشکلات و خواسته‌های آنان، نشست با تشکل‌های دانش آموزی کردستان و سفر به شهرستان مریوان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وی به کردستان بود.

منبع: ایرنا
  • فرهنگی بازنشسته مهر۱۴۰۰ ارسالی در

    قارقارقارقارقارقارقارقارقارقارقارقار پدر معلم‌ها را با این مزخرفات در آوردید آقا ی وزیررررررررررررررررر

  • بازنشسته فرهنگی ارسالی در

    همسان سازی بازنشتگان چه میشود .

  • ناشناس ارسالی در

    اول بذارید حقه بندی اجرا بشه بعدش آبروی معلمان رو ببرید. بعداز اجرای حقه بندی، تازه حقوق معلم میشه کف حقوق کارمندان دیگه و دائم در رسانه ها حرف از افزایش چشمگیر حقوق معلمان میزنید!!!! متوسط حقوق معلمان ۴/۵ میلیون هست که با افزایش حقه بندی به ۶/۵ خواهد رسید!!!! کدوم کارمند یا حتی کارگر داره ۶/۵ میگیره!!!!

ارسال نظر