|
کدخبر: 256531

توجه ویژه به معلمان و دانش آموزان در اجرای آئین نامه ها

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: در اجرای آیین نامه‌ها، به رعایت احوال دانش‌آموزان و شأن و جایگاه معلمان توجه شود.

آموزشی توجه ویژه به معلمان و دانش آموزان در اجرای آئین نامه ها

سید مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، در جمع اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قم، اظهار کرد: باید در اجرای آیین‌نامه‌ها رعایت احوال دانش‌آموزان شود و شأن و جایگاه معلمان مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فرصت تعطیلی مدارس در ایام شیوع کرونا، داشته‌هایی را برای آموزش و پرورش به همراه داشته و توانسته تجربیات گرانسنگی را برای نهاد مقدس تعلیم و تربیت در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد، گفت: در این ایام تلاش معلمین بسیار جهادگرانه، زیبا و شایسته بود، اما آنطور که باید نتوانستیم نقش معلمین گرانقدر را به خوبی به تصویر بکشانیم.

هاشمی حضور چشمگیر دانش آموزان پس از تعطیلات نوروزی در مدارس کشور را قابل توجه عنوان کرد و گفت: با بازگشایی مدارس روح و روان دانش آموزان، از آسیب ها در امان خواهد بود و این عزیزان با نشاط بیشتری مسیر زندگی خود را طی خواهند کرد.

وی، توسعه نظارت و همدلی و همراهی واحدهای آموزشی را یک رکن اساسی در تعلیم و تربیت دانست و اعتمادسازی بین خانه، مدرسه و همدلی در زمینه‌های تربیتی و آموزشی را به عنوان یک کارکرد ویژه در انجمن‌های اولیا و مربیان قابل توجه دانست و افزود: این انجمن‌ها از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخور دارند که می توانند به خوبی مسیر اعتمادسازی را روشن کنند.

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش، پیشنهادهای دریافتی و مسائل پرتکرار در سطح استان‌ها را یکی از شاخصه‌های برنامه‌ریزی در وزارت آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: برای دریافت پیشنهادات و رفع مشکلات و انجام برنامه‌های توسعه گرایانه تربیتی و آموزشی به صورت مستمر در حال رصد و پایش اطلاعات و آمار بوده ایم و انتظار داریم که همکاران، اولیا و دانش آموزان در این زمینه یاری‌گر ما باشند.

به گزارش فارس، چند روز پیش خبری از دستورالعمل اجرایی پوشش اسلامی در اداره کل آموزش و پرورش استان قم منتشر شد مبنی بر اینکه در این دستورالعمل الگوی پوشش برای کارکنان زن و مرد اداره آموزش و پرورش این استان و همچنین برای دانش‌آموزان مدارس استان قم الزامی شده است.

از جمله اینکه کارکنان زن باید از چادر مشکی با دوخت ساده استفاده کنند، استفاده از زیورآلات غیر متعارف و عطر ممنوع است، کارکنان مرد حق پوشیدن لباس آستین کوتاه را ندارند و ترجیحا باید با کت و شلوار در محل کار حاضر شوند. از سوی دیگر دانش‌آموزان دختر دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول و دوم در مجامع و مراسم‌‌های عمومی در مدرسه که نامحرم حضور دارد، باید از پوشش چادر مشکی آن هم با دوخت ساده استفاده کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها