|
کدخبر: 253634

آخرین وضعیت تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت تدوین آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان توضیح داد و گفت: پس از تصویب و ابلاغ آیین‌نامه، احکام رتبه‌بندی معلمان در بازه زمانی تعیین شده صادر خواهد شد.

صادق ستاری‌فرد در این باره اظهار کرد: قانون، یک ماه برای تدوین آیین‌نامه نظام رتبه‌بندی معلمان مهلت تعیین کرده بود که این مهلت ۲۳ فروردین به اتمام می‌رسد و وزارتخانه تا ۲۳ فروردین، آیین‌نامه را در اختیار دولت قرار می‌دهد.

وی افزود: قانون برای تدوین آیین‌نامه، کارگروه‌هایی را پیش‌بینی کرده است و آیین‌نامه با همکاری سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری استخدامی و سه تن از نمایندگان مجلس تدوین و نوشته می‌شود. این کارگاه‌ها به صورت مرتب و روزانه در حال برگزاری جلسه هستند و امر تدوین آیین‌نامه تقریبا به نقاط انتهایی رسیده و همانطور که بیان شد، ظرف چند روز آینده در اختیار هیئت وزیران قرار می‌گیرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش‌بینی اعتبار لازم هم در قانون بودجه امسال انجام شده و مسئله‌ای از این حیث وجود ندارد گفت: پس از تصویب آیین‌نامه در صحن هئیت وزیران، آموزش وپرورش با توجه به پیش‌بینی اعتبار در قانون برنامه بودجه حتما آن را اجرا خواهد کرد.

ستاری‌فرد در پاسخ به اینکه آیا صدور احکام تا پایان بهار انجام می‌شود؟ اظهار کرد: بله، انشاءالله صدور احکام همین فصل انجام خواهد شد. قانون پیش بینی کرده است که کارگروه مربوطه یک ماه برای تدوین آیین‌نامه فرصت دارد و پس از تصویب در هیئت وزیران باید ظرف سه ماه نسبت به صدور احکام و اجرای رتبه بندی بر اساس آیین نامه مصوب اقدام کند که در موعد مقرر انجام می‌شود و مشکلی نخواهیم داشت.

منبع: ايسنا

ارسال نظر