|
کدخبر: 251490

نوری با این خبر کام معلمان را شیرین کرد

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش درباره زمان صدور احکام رتبه‌بندی معلمان گفت: بلافاصله بعد از تعطیلات عید و در طلیعه سال جدید احکام رتبه‌بندی معلمان صادر خواهد شد تا همکاران از شیرینی آن بهره‌مند شوند.

آموزشی

نیرو‌های غیررسمی آموزش و پرورش تا حدود سال ۹۲ تعیین تکلیف شدند، اما پس از آن بلاتکلیف هستند و قانونی برای جذبشان وجود ندارد؛ طرح پیشنهادی موجود در کمیسیون آموزش، فرآیند جامعی را برای جذب معلمان آموزش و پرورش می‌دهد تا به سنوات خدمتشان ضریب داده شود.

تا پیش از بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چند طرح مربوط به استخدام و تعیین تکلیف نیرو‌های آموزش و پرورش داشته که بخشی از آن‌ها رسمی نیستند. قانون نظام رتبه بندی معلمان هم که اسفند پارسال تصویب شد، رتبه بندی را تنها برای نیرو‌های رسمی انجام می‌دهد.

آموزش و پرورش چندین گروه نیرو‌های غیررسمی مانند نیرو‌های حق‌التدریسی، سوادآموزی، پیش دبستانی، خرید خدمات آموزشی و نیرو‌های غیرانتفاعی و سرباز معلم دارد.

در طرحی که وحیدی درباره آن توضیح داده، وزارت آموزش و پرورش باید تنها از دو روش نیرو‌های انسانی خود را در حوزه‌های آموزشی، پرورشی، مربی‌گری، فنی و حرفه‌ای و مهارتی استخدام کند.

«پذیرش دانشجو معلمان به عنوان متعهدان به خدمت در وزارت آموزش و پرروش از آزمون سراسری» و «تأمین باقی مانده نیاز وزارتخانه از آزمون استخدامی و گذراندن دوره یک‌ساله دانشجویان خارج از دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم شهید رجایی» به عنوان روش‌های استخدامی اعلام شده است.

در بخشی دیگر از این طرح، حق التدریسی‌ها و معلمان خرید خدمات آموزشی، آموزشیار‌ها و آموزش دهندگان در نهضت سوادآموزی، معلمان و مربی‌های مدرسه‌های غیردولتی، برون سپاری، مربیان پیش دبستانی و مربیان قرآن که به هر گونه‌ای در امور آموزشی و تربیتی با وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، ضریب امتیازشان تغییر می‌کند.

بر اساس طرح پیشنهادی، به این گروه‌ها در ازای یک سال سابقه فعالیت تمام وقت، یک و ۵ صدم به ضریب امتیاز تعلق می‌گیرد و به ازای هر سال سابقه بیشتر، ۵ صدم و تا حداکثر ۵ سال، اضافه می‌شود.

همچنین در این طرح به ازای هر سال سابقه خدمت، یک تا حداکثر ۵ سال به سقف سنی پذیرش معلمان افزوده می‌شود که البته، نباید از ۴۰ سال تمام بیشتر باشد.

منبع: پیشنهاد ویژه
  • موحد ارسالی در

    جای تاسف است که یک کارگر ساده در معدن ۱۵ میلیون حقوق می گیرد و یک معلم با ۳۰ سال خدمت ۷ میلیون حقوق بگیرد

  • مهرناز ارسالی در

    و بسیار افسوس برای دولتی که شعار عدالت م یدهد جای تاسف بیشتری هم دارد !

  • هادی ارسالی در

    لعنت بر نوری با دروغ هایش

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها