|
کدخبر: 242396

بی میلی دولت به اجرای رتبه بندی معلمان

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: ما می‌گوییم علیرغم محقق نشدن منابع لایحه رتبه بندی معلمان، دولت باید به هر نحو این را جبران کند.

آموزشی بی میلی دولت به اجرای رتبه بندی معلمان

 پس از ماه‌ها و سال‌ها انتظار بالاخره اواخر آذر ماه، لایحه رتبه بندی معلمان به صورت کج‌دار و مریز که در آن گویا رضایت نسبی معلمان هم تامین نشده بود به تصویب رسید، اما پس از گذشت حدود دو ماه از این مصوبه با ایراد شورای نگهبان در خصوص بار مالی‌اش که دولت از چالش تامین منابع آن سخن گفته، لایحه به تصویب نهایی و اجرا نرسید.

از سوی دیگر، این هفته مجلس تعطیل است و بعد از آن هم باید منتظر بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس بود و به احتمال فراوان لایحه رتبه بندی معلمان که پیشتر به تصویب مجلس رسیده و با ایرادات شورای نگهبان به پارلمان بازگشت و باید مجدداً به رای نمایندگان گذاشته شود را باید به سال ۱۴۰۱ سپرد و این یعنی فرهنگیان باز هم باید در انتظار رتبه بندی باشند.

در همین رابطه، بهروز محبی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به جامعه ۲۴ گفت: زمانی که این لایحه در حال تبدیل شدن به قانون بود و در مجلس مورد بررسی قرار گرفت، خود دولت پیشنهاد و قول تامین ۱۲۵۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی لایحه را برای شش ماه دوم سال داد.

وی افزود: پس مجلس بر اساس توانایی دولت تصمیم گرفت وگرنه ما موافق با این تصمیم نبودیم. ما معتقد بودیم ۲۵ هزار میلیارد تومان برای شش ماه و حدود ۵۰ هزار میلیارد برای یک سال باید درنظر گرفته شود.

 

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: شرایط خاص دولت و عدم‌محقق شدن منابع، ما را بر این داشت که نظر کارشناسی دولت را فعلاً بپذیریم. توقع این است که رییس جمهور بر اساس قولی که برای اجرای رتبه بندی داده است به هر نحو ممکن این بودجه را محقق کند.

محبی اظهار داشت: منبع مبلغ ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان برای شش ماه دوم ۱۴۰۰ در بند «و» تبصره ۲ و از فروش اموال بوده، ولی متاسفانه فروش اموال و واگذاری سهام محقق نشده است، از این‌رو، دولت به ما می‌گوید که من نمی‌توانم از درآمدی که دولت قبلی محقق نکرده به شما پول بدهم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: ما می‌گوییم علیرغم محقق نشدن منابع، دولت باید به هر نحو ممکن این مسئله را جبران کند. ایرادی که شورای نگهبان می‌گیرد، ماده هفتاد و پنجی هست و آن‌ها براساس خواسته دولت که توانایی پرداخت آن را ندارد، اشکال گرفته‌اند.

نماینده سبزوار یادآور شد: مجلس، شورای نگهبان و دولت باید اجماعی کنند و این مبلغ را از منابع دیگری که قابل تحقق است تامین کنند. ما منتظریم تا دولت این‌کار را صورت دهد. دولت در گذشته در بحث ۳۱ هزار میلیارد تامین کالا‌های اساسی و حتی قبل از سال ۱۴۰۰، زیر بار این مبالغ نمی‌رفت و می‌گفت من چنین منابعی را ندارم، ولی عملاً بعد از مصوبه ما، ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع را ایجاد کرد، پس این را هم می‌تواند ایجاد کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت در سال ۱۴۰۰ تحت فشار بود و هست و با داشتن مشکل منابع، راغب به انجام این کار نیست. مطمئناً در سال ۱۴۰۱ این کار عملی خواهد شد.

 

منبع: جامعه 24
  • ناشناس ارسالی در

    مرگ بر آمریکا مرگ بر منافق مرگ بر صدام ی زید کافر مرگ بر اسراییل

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها