|
کدخبر: 232013

آمار جالب از میزان افزایش ورودی دانش آموزان هنرستانی

مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: در دوران شیوع کرونا میزان ورود دانش آموزان به مدارس هنرستانی کاهش نیافته و ۱.۶ درصد با افزایش مواجه شده است.

مصطفی آذر کیش گفت: علی رغم همه گیری بیماری کرونا یک میلیون و ۳۳ هزار هنرجو در بیش از ۷ هزار هنرستان و ۲۰۱ رشته فعالیت کردند و ورود دانش آموزان به هنرستان‌ها کاهش نیافته است.

امسال به میزان ۱.۶ درصد، تعداد هنرجویان هنرستانی افزایش پیدا کرده که بودجه اختصاص یافته به این سازمان بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. در یک سال و نیم اخیر هم بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به هنرستان‌ها اختصاص یافت که با این اقدام هنرستان های وابسته توسعه پیدا کردند.

به گفته مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش محیط بانی، حمل و نقل ریلی، خدمات فروشگاهی، بهداشت عشایر و روستا، بازیافت مواد و انرژی، اسامی رشته‌های جدیدی هستند که به دو شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای اضافه شده اند.

آموزش‌ها در دوران همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در هنرستان ها همچنان در بستر مدرسه تلویزیونی و فضای مجازی در سه بخش عملی، پایه و شایستگی های فنی و غیر فنی ادامه داشته اند. از زمان بازگشایی مدارس، اولویت حضور دانش آموزان با دروس کاربردی و عملی بود که این امر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی محقق شد.  

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها