|
کدخبر: 224783

فوری / معافیت مالیاتی موسسات کنکور حذف شد

براساس لایحه بودجه سال آینده معافیت‌های مالیاتی موسسات کنکور دانشگاه‌ها حذف می‌شود.

در بند (ق) تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که به عوارض و مالیات مربوط است، آمده که معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی موضوع بند (ل) ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم تا سقف ۲ میلیارد ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ ماده ۱۵۰ یا ماده ۱۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات می‌شود.

در ادامه این بند لایحه بودجه سال آینده ذکر شده است: "به منظور حمایت از تولید و صاحبان کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا واحدهای صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتر از یک میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ علاوه بر معافیت‌های قانونی و بخشودگی و مشوق‌های مالیاتی، برای مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰ از پنج واحد درصد بخشودگی برخوردار می‌شوند.

واردات خودروی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور هم از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است.

معافیت‌های مالیاتی موسسات کنکور دانشگاه‌ها حذف می‌شود.

برخورداری از معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالاها و خدمات و هرگونه جایزه و مشوق‌های صادراتی منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.

وزارت امور اقتصاد دارایی موظف است در راستای هدفمندسازی معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و شفاف‌سازی حمایت‌های مالی، سیاست اعتبار مالیاتی و گمرکی با نرخ صفر را جایگزین معافیت‌های قانون مالیاتی در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون امور گمرکی کرده و فهرست تمامی معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و میزان معافیت آنها را مشخص کند. این فهرست شامل حوزه فعالیت اشخاص، میزان درآمد مالیاتی و گمرکی چشم‌پوشی شده در اثر این معافیت‌ها و استناد قانونی این معافیت‌ها باشد".

منبع: ايسنا

ارسال نظر