|
کدخبر: 223706

واکنش وزیر علوم به برگزاری حضوری امتحانات دانشگاه‌ها

وزیر علوم درباره تصمیم برای برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها با توجه به شیوع ویروس اُمیکرون در جهان، گفت: تصمیم جدیدی در این زمینه اتخاذ نشده و ما تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

آموزشی واکنش وزیر علوم به برگزاری حضوری امتحانات دانشگاه‌ها

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگویی در پاسخ به سوالی، مبنی بر اینکه آیا با توجه به شیوع ویروس اُمیکرون در دنیا و تهدید احتمال شیوع آن در کشور، امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: در این زمینه به طور کامل ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه البته روسای دانشگاه‌ها در این زمینه استقلال دارند، افزود: دانشگاه‌ها نیز می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های خود تصمیمات لازم در این زمینه را اتخاذ کنند و امتحانات را به صورت حضوری یا مجازی برگزار کنند که این مسئله بستگی به ظرفیت و امکانات هر دانشگاه دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: بنابراین تصمیم جدیدی در زمینه ویروس اُمیکرون اتخاذ نشده و در این راستا ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

زلفی‌گل در گفت‌وگو با خانه ملت درباره استقلال دانشگاه‌ها و اجرای طرح آمایش وزارت علوم، گفت: یکی از افتخارات وزارت علوم این است که دانشگاه‌‍ها در کشور استقلال ویژه‌ای دارند و مراکز آموزش عالی بر اساس درآمدهای خود و تصمیمات هیات امنا اداره می‌شوند و دانشگاه‌های کشور نیز امروز از استقلال شایسته‌ای برخوردار هستند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر