|
کدخبر: 222410

چراغ سبز وزیر آموزش و پرورش به مدارس غیرانتفاعی

وزیر آموزش و پرورش گفت: با مدرسه غیرانتفاعی موافقم. دقت کنید غیرانتفاعی. یعنی مدارسی که سودشان برای توسعه خودشان است.

آموزشی چراغ سبز وزیر آموزش و پرورش به مدارس غیرانتفاعی

یوسف نوری در گفتگویی درباره پاسخ به دیدگاه وی درباره فعالیت مدارس غیرانتفاعی به سوالاتی پاسخ گفت.

برای اینکه مدرسه با کیفیت داشته باشیم چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

برای اینکه بتوانیم برنامه مدرسه را درست کنیم باید مدرسه محوری را به صورت واقعی پیاده کنیم. مدرسه محوری در یک قالبی به عنوان مدرسه صالح آمده است. مدرسه‌ای که تعاون و مشارکت در آن هست، اخلاق در آن حاکم است و در این مدرسه رقابت سالم وجود دارد.

مدرسه محوری در یک قالبی به عنوان مدرسه صالح آمده است. مدرسه‌ای که تعاون و مشارکت در آن هست، اخلاق در آن حاکم است و در این مدرسه رقابت سالم وجود دارد

در حال حاضر همه رقابت می‌کنیم تا به کنکور برسیم تا این مانع برداشته نشود، مدارس ما بهتر نخواهد شد. پس اول مدرسه محوری است و نکته دوم، توانمندی مدیران و معلمان است. از سوی دیگر آموزش و پرورش باید از دستگاه‌ها و نهادهای دیگر کمک بگیرد.

نکته دیگر موضوع بازطراحی برنامه درسی ملی بر اساس اسناد تحولی آموزش و پرورش و بازتولید برنامه‌های درسی و اهداف دوره‌های تحصیلی کنونی و اجرای آن به منظور تحقق تربیت همه ساحتی با تأکید بر متناسب‌سازی حجم و محتوای کتب درسی و ساعات و روزهای آموزشی با توانمندی‌ها و ویژگی‌های دانش‌آموزان، بهره‌گیری از روش‌های روزآمد و فعال و خلاق و بهره‌گیری از تجهیزات و فناوری های نوین آموزشی و تربیتی در راستای اهداف آموزش و پرورش است.

نظرتان درباره مدارس غیرانتفاعی چیست؟

با مدرسه غیرانتفاعی موافقم. دقت کنید غیرانتفاعی. یعنی مدارسی که سودشان برای توسعه خودشان است.

آیا به دنبال توسعه مدارس غیرانتفاعی هستید؟

بله، البته باز هم تأکید می‌کنم منظور من غیر انتفاعی است. در این مدارس، سود مالی برای افراد ندارد. بخشی از آنها، مدارس وابسته به نهادهای مختلف است.


 

منبع: فارس

ارسال نظر