|
کدخبر: 215933

نمی گذاریم وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد بگیرد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: در بحث انتصابات فامیلی ما به شدت مخالفیم، مخالفت خود را هم اعلام کردیم. مجلس هم در زمان قرائت نامه معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یک نوعی واکنش منفی داشت.

آموزشی نمی گذاریم وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد بگیرد

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درخصوص ارزیابی از عملکرد سه ماهه اول دولت، گفت: ما باید نقاط قوت را همراه نقاط ضعف ببینیم، دولت در این مدت نقاط قوت ملموسی داشته است، به ویژه در بحث واکسیناسیون زحمات زیادی کشیده شده و فکر می‌کنم ان‌شاء‌الله تا ۲ هفته دیگر به ۸۰ درصد برسیم که این یک رکورد خیلی عالی در نوع خودش است.

وی ادامه داد: سفر‌هایی که آقای رئیسی دارد نکات مثبتی دارد، با توجه به اینکه خیلی وقت بود رئیس‌جمهور محترم قبلی بین مردم نبود و علیرغم اینکه فقط روز‌های جمعه ایشان می‌تواند استراحت کند وقت می‌گذارند به استان‌ها می‌روند، این یک نقطه امیدی در میان مردم ایجاد کرده و همه این موارد امیدوارکننده است؛ همچنین برنامه‌ریزی که در وزارت تعاون و سازمان برنامه و بودجه داریم در خصوص بحث اشتغال انجام می‌دهیم، یک نوید‌های خوبی است.

نماینده گرمی در ادامه بیان کرد:، اما در مورد بحث معیشت و مهار تورم و گرانی من فعلا نمی‌توانم به آقای رئیسی نمره مثبتی بدهم.

اسماعیلی در رابطه با انتصابات فامیلی، خاطرنشان کرد: در بحث انتصابات فامیلی ما به شدت با این مساله مخالفیم، مخالفت خود را هم اعلام کردیم. مجلس هم در زمان قرائت نامه معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یک نوعی واکنش منفی داشت. تا آنجایی که می‌توانیم از ابزار‌های خود استفاده می‌کنیم تا این اتفاق انجام نشود.

وی افزود: با توجه به اینکه شایسته‌سالاری جزو شعار‌های آقای رئیسی بوده است، انتظار داریم که از افراد شایسته و نخبه استفاده کند و منتظر این هستیم که این شعار تحول و عدالتی که داده شد در عمل هم به آن پایبند باشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی در رابطه با انتصاب‌های فامیلی در زیرمجموعه‌ها و رده‌های دیگر، ابراز داشت: واقعیت این است که انتصابات فامیلی در این حجمی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، نیست. چند بار در خصوص بعضی موراد مطالبی مطرح شد که من خودم رفتم تحقیق کردم دیدم که درست نیست. اما یک بخش‌هایی هم اگر هست، خب دولت شعار شایسته‌سالاری داشت و در مقابل آن یک انتظاری به وجود آمد و انتظار به حقی هم در مردم ایجاد شده لذا باید به آن پایبند باشند و از این مسائل اجتناب کنند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر