|
کدخبر: 215622

چند هزار دانشجوی بورسیه‌ای در ایران تحصیل می کند؟

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: در حال حاضر حداقل ۵۷ هزار دانشجوی بورسیه‌ای در ایران تحصیل می‌کنند.

آموزشی چند هزار دانشجوی بورسیه‌ای در ایران تحصیل می کند؟

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل درباره ارتباطات علمی دو کشور ایران و سوریه اظهار کرد: سال‌های طولانی می‌شود که با کشور سوریه همکاری‌های علمی و دانشگاهی داریم.

او افزود: همکاری‌های علمی و دانشگاهی ایران با سوریه تک محوری بود و عمدتا دانشجو از کشور سوریه برای ادامه تحصیل به ایران بورسیه می‌شد، به همین علت ما خواستار شدیم تا این ارتباطات رشد پیدا کنند و بخش‌های پژوهشی و دوره‌های مشترک را هم پوشش دهند و دانشجویان سوریه‌ای هم به صورت ترددی امکان رفت و آمد به کشور ایران را داشته باشند یا دوره‌های دکتری شکل بگیرند، یعنی اینکه دو سال از آن را در کشور سوریه تحصیل کنند و دو سال مابقی را در ایران ادامه تحصیل دهند.

سالار آملی تصریح کرد: به عبارت دیگر مطابق تفاهم نامه‌ای که در تاریخ ۱۷ آبان امضا کردیم بستری فراهم شده تا صرفا همکاری‌های علمی ما در بعد دانشجویی با کشور سوریه نباشد، بلکه بخش‌های پژوهشی، نوآوری، فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و دوره‌های پژوهشی آموزش مشترک هم گسترش یابند.

عضو هیئت علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران درباره تعداد دانشجویان بورسیه‌ای در ایران گفت: هم اکنون حداقل ۵۷ هزار دانشجوی بورسیه‌ای در مجموعه دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه‌های آزاد و جامعه المصطفی در ایران تحصیل می‌کنند که امیدواریم باتوجه به شرایط جدید پیش آمده در طول ساری جاری و سال آینده حرکت جهشی در جهت تحصیل دانشجویان بورسیه‌ای در ایران داشته باشیم.

سالار آملی با اشاره به حمایت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران از دانشجویان افغانستانی اظهار کرد: سالیانه حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ بورس به دانشجویان داوطلب و مستعد کشور افغانستان اختصاص می‌دهیم. همچنین بخشی از دانشجویان افغانستانی با هزینه خود در ایران درس می‌خوانند و برخی در کشور ما سکونت دارد و گفتنی است محور چهارم دانشگاه‌هایی هستند که از طرف وزارت علوم ایران با عنوان دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و جامعه المصطفی در کابل مستقر هستند که به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها