|
کدخبر: 212472

خبر جدید درباره بازگشایی مدارس از زبان سخنگوی آموزش و پرورش

بازگشایی در مناطق روستایی انجام شده همچنین در این روند تغییری صورت گرفته که قرار شد مدارس مقطع تحصیلی متوسطه دوم نیمه دوم آبان ماه بازگشایی شوند.

آموزشی  خبر جدید درباره بازگشایی مدارس از زبان سخنگوی آموزش و پرورش

علیرضا کمرئی از تصمیم گیری جدید ستاد ملی مقابله با کرونا طی هفته آینده برای بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: بازگشایی در مناطق روستایی انجام شده همچنین در این روند تغییری صورت گرفته که قرار شد مدارس مقطع تحصیلی متوسطه دوم نیمه دوم آبان ماه بازگشایی شوند.

علیرضا کمرئی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آخرین وضعیت بازگشایی مدارس گفت: درباره بازگشایی مدارس در شهرهای بزرگ به صورت کلی بحث‌هایی مطرح است اما باید تا اوایل هفته صبر کنیم تا جزئیات آن مشخص شود.

مدارس متوسطه دوم نیمه دوم آبان ماه بازگشایی می شود

او با بیان اینکه روز یک‌شنبه؛ ستاد مقابله با کرونا تصمیم جدیدی درخصوص بازگشایی مدارس خواهد گرفت و هر آنچه که صحبت در این زمینه وجود دارد مربوط به مباحث قبلی است و باید منتظر تصمیم جدید در این باره باشیم، افزود: بازگشایی در مناطق روستایی انجام شده همچنین در این روند تغییری صورت گرفته است که قرار شد مدارس مقطع تحصیلی متوسطه دوم نیمه دوم آبان ماه بازگشایی شوند.

کمرئی درباره تعطیلی مدارس در روستاها و شهرستان به دلیل ابتلا دسته جمعی دانش آموزان به بیماری کرونا تصریح کرد: ما چنین گزارشاتی را دریافت نکردیم چرا که عمدتا بازگشایی در مناطق روستایی و با رعایت پروتکل ها انجام شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس ادامه داد: اگر اخباری در خصوص تعطیلی مدارس تازه بازگشایی شده به دلیل درگیری همه دانش آموزان مطرح می‌شود، ممکن است اخبار منتشر شده سال‌های گذشته باشد که دوباره بازنشر داده می شود.

او با اشاره به بازگشایی همزمان خوابگاه‌های دانش‌آموزی با کلاس‌های حضوری مدارس گفت: برخی از مدارس روستایی، مدارس شبانه‌روزی هستند که در مقاطع اول و دوم متوسطه فعالیت می‌کنند. چنین مدارسی پروتکل‌های مجزایی دارند که قبلا اعلام شده و از سویی دیگر طبق این پروتکل‌ها خوابگاه‌های دانش‌آموزی مجاز به بازگشایی بودند و در این راستا نیز تعدادی بازگشایی انجام شدند.

دلیل بازنشدن خوابگاه های دانش آموزی چیست؟

کمرئی تأکید کرد: احتمال باز نشدن تعدادی از خوابگاه‌های دانش آموزی به دلیل برخی از محدودیت‌های موجود برای برخی از مدارس روستایی وجود که دلیل باز نشدن چنین خوابگاه‌هایی می‌تواند اجازه ندادن منطقه آموزشی و یا تدوین برنامه جدید بازگشایی طبق مصوبات جدید ستاد مقابله با کرونا و تصمیمات آینده باشد.


 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها