|
کدخبر: 205212

اهمیت طرح رتبه بندی برای بهبود سطح معیشتی معلمان

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس با اشاره به اینکه همه پرورش یافتگان مکتب معلم هستیم، گفت: امروز معلمان در جایگاه واقعی خود قرار ندارند و باید با حل مشکلات فرهنگیان تلاش کرد تا جایگاه واقعی را به آنان بازگرداند.

آموزشی اهمیت طرح رتبه بندی برای بهبود سطح معیشتی معلمان

حسن همتی  با اشاره به اینکه مانع اصلی حل مشکلات فعلی نبود بودجه کافی به علت عدم فروش نفت، مشکلات کرونا، تغییرات دولت‌ها، بی‌تدبیری مسئولان و عدم سرمایه‌گذاری در منطقه است اظهار داشت: امید است با استقرار دولت انقلابی و تغییر مدیران ناکارآمد بخشی از آنها به ترتیب اولویت حل شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه پرورش یافتگان مکتب معلم هستیم گفت: امروز معلمان در جایگاه واقعی خود قرار ندارند و باید با حل مشکلات فرهنگیان تلاش کرد تا جایگاه واقعی را به آنان بازگرداند.

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: در جامعه‌ای که ساختمان ادارات و بانک‌ها از بهترین سنگ مرمر بوده و تمام امکانات را نیز داشته باشند اما معلمان در مدارس کانکسی و یا فرسوده تدریس کنند نمی‌توان انتظار توسعه و تحول داشت و تا زمانی که معلم برای امرار معاش به دنبال شغل دوم و حتی سوم باشد انتظار پرورش نخبگان بی‌جا است.

وی بیان کرد: در کشورهای پیشرفته بهترین حقوق و جایگاه مربوط به فرهنگیان بوده و سیستم آموزشی پیوسته در حال تحول است اما در کشورمان سالها است شعار حمایت از معلمان داده می‌شود اما در عمل خبری نیست.

همتی با تاکید بر اینکه طرح رتبه‌بندی بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی در راستای بهبود سطح معیشتی معلمان و ارتقای شایستگی و بهبود کیفیت آموزش بسیار مهم است تصریح کرد: اما به علت عدم وجود بودجه کافی هنوز عملی نشده است.

وی در ادامه با اشاره به پایین بودن حقوق و مزایای بازنشستگان افزود: بازنشستگان پس از سال‌ها تلاش باید با حقوق و مزایای کافی به استراحت بپردازند اما شاهد هستیم که به علت نامناسب بودن وضعیت معیشت، گاهی در محل‌های دور از شأن مشغول به کار می‌شوند تا شرمنده خانواده نشوند.

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌تردید مجلس و دولت دست در دست هم تلاش خواهند کرد تا مشکلات کشور را با تدبیر مناسب حل کنند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر