|
کدخبر: 203638

خبر مهم وزیر ارتباطات درباره ارائه بسته اینترنتی رایگان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده داد تا پایان این هفته بسته‌های اینترنت رایگان در اختیار استادان، معلمان و دانشجویان قرار گیرد.

آموزشی خبر مهم وزیر ارتباطات درباره ارائه بسته اینترنتی رایگان

عیسی زارع پور در حاشیه حضور در مراسم بازگشایی مدارس در یکی از مدارس دخترانه استعدادهای درخشان منطقه یک در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری همچنان ادامه دارد، بر اساس قولی که

به وزارت آموزش و پرورش داده بودیم ترافیک بسته شاد برای دانش آموزان سراسر کشور رایگان شده است و بسته‌های ترافیکی رایگانی هم به عنوان هدیه تا پایان هفته به صورت برخط از طریق سامانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختیار استادان حوزه و دانشگاه، دانشجویان، معلمان و طلاب قرار می‌گیرد.

وی گفت: بسته رایگان شش ماهه ۶۰ گیگابایتی در اختیار اساتید حوزه و دانشگاه، بسته ۴۰ گیگابایتی در اختیار معلمان و بسته ۳۰ گیگابایتی در اختیار دانشجویان و طلاب قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نظام تعلیم و تربیت باید دستیابی دانش آموزان را به اهداف متعالی تسهیل کند.

عیسی زارع پور در مراسم بازگشایی یکی از مدارس استعدادهای درخشان در منطقه یک آموزش و پرورش با تبریک هفته دفاع مقدس افزود: یاد و خاطره مجاهدت‌های ایثارگرانی را گرامی می‌داریم که اجازه ندادند یک وجب از خاک کشورمان دست کسی بیفتد و آرامش و امنیت امروز کشورمان را مدیون شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم هستیم.

وی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و فرارسیدن اربعین حسینی افزود: همه دوست داشتیم این ایام در مسیر نجف به کربلا باشیم که این توفیق به سبب شیوع کرونا نصیب خیلی‌ها نشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با تبریک بازگشایی مدارس و آرزوی برطرف شدن شر ویروس کرونا از دامن بشریت و زندگی هدفمند براساس انگیزه گفت: آنچه اهداف ما را می‌سازد باورها و شیوه نگاه ما به زندگی است و هدف دانش آموزان فقط نباید درس خواندن باشد و باید در همه حوزه‌ها خودشان را بسازند چرا که فرصت نوجوانی بهترین فرصت است و دیگر تکرار نمی‌شود.

زارع پور افزود: به نمایندگی از هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران خدمت شما رسیدم تا عرض کنم شما سرمایه و چشم امید کشور هستید و باید با هدف گذاری درستی که در زندگی تان می‌کنید، آینده را بسازید.

وی گفت: ما در خیلی از حوزه‌ها خوش درخشیده ایم و در همین شرایط کرونایی که همه دنیا برای دستگاه تولیدکننده اکسیژن در مضیقه بودند ما جزو پنج شش کشوری بودیم که دستگاه‌های اکسیژن ساز را تولید می‌کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: موفقیت‌های دیگر کشورمان در حوزه علوم و صنایع مربوط به نانو، هسته‌ای، نظامی و موشکی را مدیون دانشمندان جوانی هستیم که در پشت همین میز و نیمکت‌ها تربیت شده اند.

زارع پور گفت: به عنوان متولی سازمان فضایی در آینده نزدیک خبرهای خوشی از افتخارات جوانانمان در حوزه فضایی خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فرصت‌های بی نظیری که فضای مجازی برای بشر خلق کرده است، اشاره کرد و گفت: در عین حال فضای مجازی آسیب‌ها و آفت‌هایی هم دارد به ویژه دانش آموزان باید مراقب باشند که این فضا برای آن‌ها مشغولیت‌های کاذب ایجاد نکند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: فردگرایی و توسعه پیدا نکردن مهارت‌های اجتماعی از دیگر آفت‌های استفاده نادرست از فضای مجازی است.

زارع پور در ادامه سوالی برای دانش آموزان طرح کرد و گفت: حتما برای پاسخ دهندگان به این سوال جوایزی در نظر خواهیم گرفت و سوال ما این است که چالش‌ها و آفت‌های فضای مجازی چیست و چه کنیم دچار این آفت‌ها و چالش‌ها نشویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه زنگ مدرسه را نواخت و با تقدیم دسته گل به تک تک دانش آموزان این دبیرستان، آن‌ها را روانه کلاس‌های درس کرد.

منبع: بازار
  • بی باک فرهنگی ارسالی در

    چرا اساتید مگه بیشتر از معلمان زحمت میکش ن اگه معلمی نبود دانشجویی نبود همش تبعیض ومتاسفانه برا دولت ومجلس متاسفیم که کلا ه گشادی سر معلمان میگذارن احسنت به یادهم ه ی معلمان خواهد ماند این همه بی عدالتی

ارسال نظر