|
کدخبر: 192165

آموزش و پرورش برای واکسیناسیون معلمان پای کار بیاید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزارتخانه تاکنون یک ریال به مرکز بهداشت برای واکسیناسیون نداده و هر کاری کردیم با خون و دل انجام شده است.

آموزشی آموزش و پرورش برای واکسیناسیون معلمان پای کار بیاید

محمدمهدی بانشی در نشست با مسئولان شهرستان چرام گفت: کشور وارد پیک پنجم کووید ۱۹ شده، به لحاظ علمی پیک سوم در استان کهگیلویه و بویراحمد است که پیک سختی است و کار را با مشکل مواجه کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سختی کار در این پیک از بیماری کرونا گفت: پیک پنجم با گونه دلتا آغاز شده که قدرت سرایت پذیری بیشتر و بالاتری دارد از طرفی پیک در زمان تغییر دولت شروع شد و دلیل سوم سختی پیک پنجم اینکه مردم با گذشت دو سال از این شرایط خسته شده‌اند.

وی بیان کرد: سیستم بهداشت وظیفه سنگینی بر دوش داشت با شیوع کووید ۱۹ کار سنگین‌تر شد و واکسیناسیون سختی و سنگینی کار برای حوزه بهداشت را چند برابر کرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود به اهداف سفر به شهرستان چرام اشاره و عنوان کرد: آمده‌ایم تا از نزدیک نواقص کار را ببینیم و با رفع آن در مبارزه و  واکسیناسیون کووید ۱۹ شهرستان فعالتر شود، متاسفانه در این شهرستان کمک به شبکه بهداشت پر رنگ نیست و مردم و دستگاه‌ها فکر می‌کنند صفر تا ۱۰۰ برنامه‌ها را باید مرکز بهداشت انجام دهد در حالی که به شدت نیازمند کمک هستیم.

بانشی بر رعایت پروتکل‌ها و تعطیلی اماکن پر خطر مثل پارک‌ و بیرون‌برها تاکید کرد و افزود: متاسفانه هر چند وقت یکبار کلیپی از عروسی یا مراسم تشییع جنازه‌ با حداکثر جمعیت در چرام بیرون می‌آید که همه زحمات ما را به باد می‌دهد و کار را برای ما سخت‌تر می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در همه دنیا اساس بیماری‌های واگیر واکسیناسیون است افزود: واکسن کرونا بعد از یک سال و در شرایطی تهیه شد که به دلیل تحریم‌ها کشورها به ایران دارو نمی‌دادند چه برسد به واکسن.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پایین بودن استقبال مردم از واکسن و برخی شایعات پیرامون واکسیناسیون در شهرستان چرام گفت: هر جامعه‌ای تولد و مرگی دارد در استان سالانه حدود ۱۲ هزار تولد و ۲ هزار مرگ اتفاق می‌افتد که اغلب در میان گروه‌های سالمند است. در کووید ۱۹ هم واکسیناسیون را در این گروه آغاز کردیم اما پس از مدتی ممکن است فرد سالمند به دلیل کهولت سن از دنیا برود اما می‌گویند به دلیل واکسن بوده که اصلا قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد سالمند علیه کرونا واکسینه شدند و ۲۰ درصد واکسن نزدند گفت: ۸۰ درصد مرگ و میرهای در ۲۰ درصدی است که از واکسن استفاده نکرده‌اند، ضمن اینکه تاکنون مرگ براثر تزریق واکسن گزارش نشده و اغلب سکته بوده است.

این مسئول خواستار همکاری همه دستگاه‌ها در شهرستان چرام برای تسریع در روند واکسیناسیون شد و یادآور شد: هفته گذشته استاندار ۲۰۰ هزار سهمیه فوق‌العاده واکسن برای استان گرفت این هفته هم ۲۰ هزار واکسن وارد استان شد که سینوفارم و برکت بود. مردم در چرام واکسن برکت درخواست کرده بودند که لازم است همه دستگاه‌ها و ادارات این شهرستان دست به دست هم دهند تا گروه‌های هدف واکسینه شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واکسیناسیون جامعه عشایری گفت: امور عشایر برای واکسیناسیون جامعه هدف کمک کند تا همه افراد بالای ۱۸ سال عشایر واکسینه شوند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش برای واکسیناسیون معلمان پای کار بیاید آنها آمار ۲۰ هزار معلم را به مرکز بهداشت داده‌اند اما پای کار نیستند، مرکز بهداشت وظایف سنگینی را بر عهده دارد درخواست می‌کنیم آموزش و پرورش برای واکسن معلمان امکانات خود را پای کار بیاورد.

بانشی مجددا از همه دستگاه‌ها و مسئولان در چرام خواست تبلیغات و فرهنگ‌سازی لازم برای استقبال مردم از واکسن را انجام دهند. وی افزود: چند هفته‌ای است روند واکسیناسیون به شکل خوب و قابل قبولی در حال انجام است و هفته آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز واکسیناسیون در کشور تاکنون ۱۸۰ هزار دُز واکسن وارد این استان شده افزود: برای واکسینه کردن جمعیت بالای ۱۸ سال نیازمند چیزی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه وزارتخانه تاکنون یک ریال برای واکسیناسیون در اختیار مرکز بهداشت استان قرار نداده و واکسیناسیون را با خون دل انجام می‌دهیم، در این شرایط  به تنهایی نمی‌توانیم وظایف خود را انجام دهد لذا همه پای کار بیایند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها