|
کدخبر: 183911

تدوین لایحه جامع فرهنگیان ضروری است

وزیر آموزش وپرورش با تأکید بر مستندسازی املاک، گفت؛ فرهنگیان نیازمند قوانین خاص خود هستند و تدوین لایحه جامع فرهنگیان، امری ضروری است.

آموزشی تدوین لایحه جامع فرهنگیان ضروری است

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست با معاون و مدیران ارشد معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: مدیران باید بتوانند هر لحظه که از آنها سؤال شد، تشریح کنند که در کجای کار  ایستاده‌اند و قرار است به کجا برسند یعنی هدف و برنامه از پیش مشخص باشد.

وی افزود: در آستانه یک نقطه عطف، قرار داریم و باید ارزیابی دقیقی از مختصات کنونی خود داشته باشیم. اولویت‌ها و برنامه‌هایمان باید مشخص باشد. اینکه گزارش عملکردها معطوف به اقدام باشد یعنی ما فرض کردیم آن اقدام درست بوده و درست انجام شده و اجرای آن نیز کافی بوده است، که البته هر سه باور غلط است؛ چرا که نمی توانیم بگوییم به مقصد رسیده ایم و صرفاً می‌توانیم بگوییم «دویده‌ایم» بنابراین آنچه در گزارش ارائه می‌شود؛ گزارش دویدن‌هاست نه رسیدن‌ها!

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران و مشاوران این معاونت تأکید کرد: اول باید ساز و کارها را اصلاح کنیم و هر روز که پیشرفت را حس می کنیم، احساس بهتر و بیشتری داریم.

وی اقدام به عمل آمده برای «مستندسازی املاک» را بسیار ارزشمند و بر استمرار آن تأکید و تصریح کرد: «صدور و  پیگیری بخشنامه تعارض منافع» کار پیشگامانه‌ای است که اجرا شد؛ کاری که برای نیروهای خرید خدماتی انجام شد، یک اقدام مهم و کار با ارزش و تأثیر گذاری است. «راه‌اندازی سامانه های مرتبط الکترونیکی»، اقدام  با ارزش و بسیار مناسبی بود.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در مورد انجام برنامه تحولی «تنقیح قوانین» که خیلی مهم و تأثیر گذاراست باید به یک جمع بندی و شروع کار برسیم، زیرا این اقدام جزو کارهای ماندنی و با ارزش خواهد بود.

وی بر ضرورت تدوین «لایحه جامع فرهنگیان» تأکید و عنوان کرد: در حال حاضر از قوانین مختلف مانند «قانون مدیریت خدمات کشوری» و ... تبعیت می کنیم، اما «قانون فرهنگیان»  باید خاص باشد و همه عناصر و اجزا در آن دیده شده باشد. یک تیم تخصصی تشکیل داده و اجزای آن را احصا و با تقسیم کار، انجام این مهم را آغاز کنید.

در ابتدای این نشست قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس، اهم اقدامات و برنامه‌های این معاونت را تشریح کرد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها