|
کدخبر: 166263

مجلس برای معلمان دانشسرایی دست به کار شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال رایزنی برای حل مشکل معلمان دانشسرایی هستیم و پیشنهادی را به ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس دادیم تا طرح دو فوریتی آماده و در دستور کار قرار دهند تا قانون مصوبی داشته باشیم و براساس آن اقدام شود.

آموزشی مجلس برای معلمان دانشسرایی دست به کار شد

قاسم احمدی لاشکی درباره اقدامات آموزش و پرورش برای حل مشکل اضافه خدمت ۴۰ هزار معلم فارغ التحصیل دانشسرا اظهار کرد: مشکل پیش آمده مربوط به افرادی است که در دانشسراها درس خوانده‌اند، در دهه ۷۰ به دلیل عدم هماهنگی بین جمعیت دانش آموزان و معلمان برای چند سال از ظرفیت این افراد استفاده نشد در حالیکه از آنها به عنوان نیروی آموزش و پرورش تعهد گرفته شده بود و اجازه نداشتند در جای دیگر هم مشغول به کار شوند، همچنین حق بیمه آن سال‌ها را خودشان پرداخت کردند.

وی افزود: هم‌اکنون افرادی که به سن بازنشستگی رسیده‌اند با مشکلاتی مواجه شده‌اند البته وزارت آموزش و پرورش شاکی نیست بلکه صندوق بازنشستگی معتقد است ۳۰ سال خدمت این افراد باید کامل شود و دو یا سه سالی که منتظر جذب در آموزش و پرورش بودند، لحاظ نمی‌شود.

احمدی لاشکی گفت:‌ وزارت آموزش و پرورش معتقد است اختیار ادامه خدمت یا بازنشستگی را باید به افراد سپرد بنابراین برای حل مشکل دو اقدام انجام دادیم، درخواست برگزاری جلسه از دیوان عدالت اداری با حضور آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی داشتیم و از سوی دیگر از نمایندگان مجلس درخواست کردیم برای حل مشکل مصوبه‌ای داشته باشند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: پیشنهادی را به ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس دادیم تا طرح دو فوریتی آماده و در دستور کار قرار دهند تا قانون مصوبی داشته باشیم و براساس آن اقدام شود.

 

منبع: تسنیم
  • سعید ارسالی در

    خنده دارترین کارممکن هست که بخاطر صرفه ج ویی دربودجه وعدم جذب نیروهای جدید،دوباره ازنیروهای بازنشسته باعناوین من درآوردی بیگاری بکشن.وقتی تعهد استخدامی دادید واز اشتغال این نیروها درایام بیکاری جلوگیری کردیدوهمچنین حق بازنشستگی این دوسه سال ا زشون کسرشده،این چه نمایش مسخره ای هست که به راه انداختید؟

ارسال نظر