|
کدخبر: 12123

روحانی در صحن مجلس

ما دولتی مصلح هستیم

رئیس جمهوری کشورمان گفت: عزت و شرف امروز ما مدیون خون شهدا است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم تحلیف خود که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: ملت بزرگ و شریف ایران، میهمانان ارجمند، اعضای شواری نگهبان، فرماندهان و همه مسئولان، در آغاز سخن یاد بنیان گذار انقلاب اسلامی و شهدا را گرامی می دارم که عزت و شرف امروز ملت ما مدیون آنهاست.

وی با تبریک ایام میلاد امام رضا ادامه داد: امروز چهاردهم مرداد است. در۱۱۰سال پیش در چنین روزی انقلاب مشروطه پیروز شد و نخستین انقلاب مردم آسیا برای آزادی بود. از آن روز سال‌ها می گذرد، در این سال‌ها ملت ایران برای آزادی تلاش بسیاری کردند. اکنون قریب به ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می گذرد و عالی ترین مقام اجرایی توسط مردم انتخاب می شود.

روحانی ادامه داد: مردم با انتخاب خود گفتند که چه می خواهند و چه نمی خواهند. منتخب ملت باید بداند چه عهدی با مردم دارد و باید تا پایان به تعهدات و وعده های خود عمل کند. انجام این تکلیف بدون همکاری همه ارکان نظام اسلامی ممکن نیست.

روحانی با اشاره به حضور با شکوه مردم پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم آگاه و هوشیار ایران با مشارکت کم‌نظیر خود در انتخابات بار دیگر با ما به‌ روشنی سخن گفتند و نظرات خود را با صراحت اعلام کردند و با رای اعتماد مجدد و معنادار خود رویکرد و راهی را انتخاب کردند که 4 سال در معرض آزمون و نقد و ارزیابی همگان قرارداشت؛ از این پس ما باید پاسخگوی آن شور و شعور مردمی باشیم که باز به کشور به نظام و دولت اعتبار و حیثیت مجدد بخشیدند. وی با تاکید براینکه رای مردم در این انتخابات حاصل بلوغ اجتماعی بود اظهارکرد: این دولت می خواهد معتدل باشد که نه با هر پرخاشی بترسد و تسلیم شود و نه با هر هیجانی برآشفته شود و بجنگد؛ ما دولتی مصلح هستیم، چه در سیاست داخلی چه سیاست خارجی که صلح را بر جنگ و اصلاح را بر جمود ترجیح می دهیم؛ البته با قدرت همیشه آماده دفاع از ملت خود هستیم اما دفاع را فقط با سلاح ممکن نمی دانیم؛ پشتیبان نیروهای مسلح خود هستیم اما بزرگترین سلاحمان رای ملت است. وی افزود: در کشور ما حاکمیت دوگانه وجود ندارد؛ صلح ما به سلاح ما متکی و سلاح ما بر صلح ما تکیه دارد. برجام نمونه‌ای از وفاق ملی در ایران است، برجام بدون پشتوانه مردم، رهبری، مجلس و نیروهای مسلح به فرجام نمی‌رسید. رئیس جمهور با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در برجام بیان داشت: جهان بداند هرگونه نقض تعهدات در برجام با واکنش یکپارچه ملت و دولت ایران مواجه خواهد شد؛ باید بپذیریم نیازمند درک مشترک و توافق عملی بر سر مصالح ملی و فرصت‌های ملی هستیم و رو آوردن به تفاهم ملی و همکاری ملی ضرورتی تاریخی است.

روحانی در ادامه سخنان خود به اقدامات نظام در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در بسیاری از مناطق محروم بهبودهای قابل‌توجهی در استانداردهای زندگی مردم ایجاد شده و فاصله فقیر و غنی نسبت به اوایل انقلاب کاهش یافته است. امروز سطح بهداشت و درمان و آموزش از سطح قابل توجهی نسبت به سایر کشورها برخوردار است. وی با تاکید بر اینکه در کشور ما دوگانگی وجود ندارد و ما یک کشتی و یک کشتی‌بان داریم، ادامه داد: در حوزه ارتباطات تحول بزرگی در زیرساخت‌ها به‌وجود آمد و دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت و اطلاعات به‌هنگام از فضای مجازی، فراهم آمده است. البته کشور ما هم‌چنان با مشکلات بزرگی مثل بیکاری جوانان، گرد و غبار و بحران آب دست و پنجه نرم می‌کند. روحانی با اشاره به مسایل اقتصادی گفت: انجام اصلاحات اقتصادی نیازمند فراهم‌سازی برخی مقدمات بوده و ما در ابتدای دولت یازدهم یک مسیر 8 ساله را برای اصلاحات اقتصادی فراهم کردیم. دولت در این مسیر دست خود را برای همکاری در اجرای این برنامه مهم به سوی همه ارکان و اقشار کشور و جریان‌های سیاسی و اجتماعی دراز می‌کند و از آنها کمک طلب می کند. روحانی در بخش دیگر سخنان خود درباره مقابله با مشکلات و سختی های پیش روی انقلاب گفت: در طول دهه‌های گذشته با همراهی یکدیگر از موج ترور، جنگ، تحریم‌ها و فشارهای دشمنان خارجی عبور کردیم و همواره وحدت کلمه رمز پیروزی ما بوده است.

ارسال نظر