|
کدخبر: 37202

طوفان با فلورانس چه کرد؟ + تصاویر

طوفان فلورانس سهمگین‌ترین طوفان در سه دهه اخیر در ایالت‌های کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی بود که در پی شروع این طوفان مقامات هواشناسی هشدار داده‌ بودند که در ۴۸ ساعت ابتدایی این طوفان احتمال وقوع سیلاب سهمگین به خاطر بالا آمدن سطح آب وجود دارد و ممکن است امواج ناشی از آن تا ارتفاع ۴ متر نیز بالا برود.

گسترش‌نیوز: طوفان فلورانس با وزش باد با سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت در سمت ساحل شرقی آمریکا تلفات و خسارات بسیار زیادی را باعث شد به گونه‌ای که مقامات در ایالات کارولینای شمالی و جنوبی، ویرجینا، مریلند و حتی منطقه واشنگتن دی سی وضعیت اضطراری اعلام کردند. فرماندار ایالت کارولینای شمالی نیز در نشستی به خبرنگاران اعلام کرد:

سواحل شمالی ایالت کارولینای جنوبی در همان روز‌های ابتدایی به طول کامل از سکنه خالی شد و ساکنان ایالت‌های طوفان زده به مغازه‌ها و فروشگاه‌ها هجوم بردند و مواد غذایی و کمک‌های اولیه خریداری کردند و حتی بسیاری از پمپ بنزین‌های منطقه نیز خبر از خالی شدن ذخیره سوخت خود دادند. پیش‌بینی‌های انجام شده با نمونه‌های کامپیوتری هم حاکی از آن بود که در قسمت‌های شمالی کارولینای جنوبی و لایه‌های بالایی کرانه‌های اقیانوس رانش زمین اتفاق خواهد افتاد و احتمال اینکه رانش زمین حتی ابعاد بیشتری داشته باشد نیز امکان‌پذیر است.

دفتر فرماندار ویرجینیا نیز در پی وقوع این حادثه اعلام کرده بود که احتمال سیل فاجعه بار، وزش شدید باد و قطع برق سراسری وجود دارد در مناطقی با بیش از یک میلیون سکنه در ویرجینیا و کارولینای شمالی و جنوبی خواسته شد تا محل سکونت خود را تخلیه کنند.

همچنین ۱۶ راکتور هسته‌ای در شمال و جنوب کالیفرنیا و ویرجینیا، از شروع طوفان فلورانس خود را برای مقابله با آن آماده کردند و سخنگوی کمیسیون ساماندهی هسته‌ای نیز اعلام کرد: طوفان فلورانس به احتمال زیاد بر نیروگاه‌های هسته‌ای ۹۳۲ مگاواتی هریس و ۱۸۷۰ مگاواتی برانزویک شرکت دوک انرژی که در کارولینای شمالی واقع شده است، تاثیر بگذارد و اگر این طوفان عظیم به سوی شمال مایل شود، آنوقت بر نیروگاه‌ هسته‌ای ۱۶۷۶ مگاواتی سوری شرکت دومینیون ریسورسس واقع در ویرجینیا تاثیر خواهد گذاشت.

هر یک مگاواتی که این نیروگاه‌ها تولید می‌کند می‌تواند انرژی ۱۰۰۰ خانه در امریکا را تامین کند. شرکت دوک نیز به این موضوع اشاره کرد که بعد از طوفان فلورانس و با توجه به میزان خساراتی که این حادثه بار می‌آورد، روزها و هفته‌ها زمان نیاز است تا انرژی همه این مصرف‌کنندگان مجدد تامین گردد.

تمام ۱۶ راکتور هسته‌ای که در کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی و ویرجینیا وجود دارند، به نظر می‌رسد در پی طوفان فلورانس بیشترین آسیب را دیده باشند. هرچند که کمیسیون ساماندهی هسته‌ای در گزارشی در سال ۲۰۰۴ اعلام کرده بود که تمام ساختمان‌های حفاظتی برانزویک تا ارتفاع ۶.۷ متر بالاتر از سطح دریا ضد آب هستند.

منبع: الی‌گشت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها