|
کدخبر: 74560

چقدر زمان می برد تا آنفلوآنزا منتقل شود؟

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گفت: ویروس آنفلوانزا به شدت مسری است و حداقل در ۳۰ دقیقه از طریق دست‌های آلوده منتقل می‌شود.

گسترش نیوز- حسین عرفانی، صبح شنبه در برنامه تلویزیونی شبکه خبر، به تشریح وضعیت بیماری آنفلوانزا در کشور پرداخت و افزود: تب بالای ۳۸ درجه به همراه سرفه، سر درد و بدن درد شدید، از علائم ابتلا به آنفلوانزا است.

solfe-sarmakhordwgi-anfolanza-mariz-kodak-960320.jpg

وی با عنوان این مطلب که تشخیص دقیق آنفلوانزا فقط با آزمایش ترشحات گلو امکان‌پذیر است، گفت: هیچ متخصصی نمی‌تواند سرماخوردگی و آنفلوانزای خفیف را تشخیص دهد و باید از طریق آزمایش ترشحات گلو صورت بگیرد. عرفانی ادامه داد: بر اساس برنامه مراقبت سازمان جهانی بهداشت، نیازی نیست که همه موارد آنفلوانزا تشخیص داده شود و از طریق «پایگاه دیده ور»، نمونه هایی مورد آزمایش قرار می‌گیرد. رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که ویروس آنفلوانزا شدیدا مسری است، گفت: پایه اصلی کنترل این بیماری، شستشوی دست‌ها است. گفته می‌شود که حداقل ظرف ۳۰ دقیقه این ویروس از طریق دست‌های آلوده می‌تواند به فرد دیگری منتقل شود. وی افزود: آنفلوانزا در تمام طول سال اتفاق می‌افتد، اما در فصول سرد سال شرایط انتقال ویروس بیشتر فراهم می‌شود که با رعایت بهداشت فردی و عمومی، می‌توان از انتقال این بیماری جلوگیری کرد. عرفانی گفت: اگر ما رفتارهای تنفسی خودمان را در جامعه کنترل کنیم، شیوع آنفلوانزا در کشور اتفاق نمی‌افتد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها