|
کدخبر: 64904

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز مطرح کرد:

آخرین تغییر و تحولات بازار خودرو (۲۴ شهریور ۹۸) / خریداران عجله نکنند!

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: قیمت خودرو با شیب کم در حال کاهش است. خریداران اگر عجله ندارند می‌توانند خودرو را با قیمت کمتر در آینده بخرند.

گسترش‌نیوز: سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو درباره آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو در رکود کامل قرار دارد و افرادی که نیاز به خودرو دارند خرید خود را انجام مي‌دهند. اما به طور کلی تعداد معاملاتی که در این زمینه صورت می‌گیرد بسیار کم است و قیمت‌ها با شیب کند رو به کاهش است. وضعیت قیمت‌ها برای تمامی خودروهای داخلی، وارداتی و مونتاژی یکسان و در حال کاهش است.

motameni.jpg

وی ادامه داد: قیمت محصولات شرکت سایپا تقریبا به قیمت‌های ابتدای سال ۹۸ رسیده است. این قیمت شامل محصولات به ویژه پراید ۱۱۱، ۱۳۱ و تیبا می‌شود. در محصولات ایران‌خودرو نیز شاهد کاهش قیمت هستیم به عنوان مثال پژو ۴۰۵ به ۷۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در حال حاضر قیمتی در حدود ۷۵ میلیون تومان دارد و سمند به ۷۳ میلیون تومان رسیده است. در مورد خودروهای مونتاژی نیز پژو ۲۰۰۸ و سراتو به ترتیب قیمت‌های ۳۰۳ و ۲۹۵ میلیون تومانی دارند. این در حالی است که سراتو سایپا ۲۹۵ میلیون تومان توسط شرکت فاکتور می‌شود اما در بازار قیمت کمتری دارد. محصولات مدیران‌خودرو نیز زیز قیمت شرکت در بازار فروش می‌روند.

موتمنی در خصوص خرید خودرو در شرایط فعلی گفت: در این بازار اگر کسی عجله در خرید خودرو نداشته باشد می‌تواند با قیمت‌های کمتر نیز در آینده خریداری خود را انجام دهد. فروشنده در بازار خودرو زیاد و خریدار کم است در نتیجه احتمال دارد افراد خودروهای خود را زیر قیمت نیز به فروش برسانند. در هر صورت اکثرا افرادی که واقعا نیاز به خرید خودرو دارند اقداماتی انجام می‌دهند اما آن‌هایی که می‌خواهند خودروی خود را به مدل بهتری تبدیل کنند فعلا دست نگه داشته‌اند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در پایان اظهار کرد: شرکت‌ها هم‌اکنون انحصار فروش ندارند اما پیش از این خودروسازان محصولات را به افرادی میدادند که عمده خرید کرده بودند. این خودروها نیز به صورت کارتکس عرضه میشد و یکی از عاملان افزایش قیمت خودرو در گذشته به همین قضیه باز می‌گشت. به طور کلی جلوی این قضایا گرفته شده و واسطه‌گری کاهش یافته است. در هر صورت خودرو یک کالای مصرفی است و باید گفت که این بازار برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست.

ارسال نظر