|
کدخبر: 56098

اختصاصی گسترش‌نیوز:

فروش بنز بیشتر است یا ب‌ام‌و؟

از گذشته تا کنون رقابت تنگاتنگی میان دو غول خودروساز آلمانی یعنی مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و وجود دارد. یکی از سوال‌ها در این میان این است که کدام یک از این دو خودروساز توانسته‌اند فروش بیشتری داشته باشند.

گسترش‌نیوز: با توجه به این که در سال ۲۰۱۹ قرار داریم می‌توان میزان فروش دو خودروساز بنز و ب‌ام‌و را در سال ۲۰۱۸ با یکدیگر مقایسه کرد. هر دو شرکت خودروساز آمار فروش خود را تا پایان سال ۲۰۱۸ اعلام کرده‌اند. شرکت ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۸ رقم ۲ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۲۶ دستگاه خودرو در سراسر دنیا به فروش رسانده است که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۷ حدودا ۱.۸ درصد افزایش داشته است. در نقطه مقابل مرسدس بنز توانسته ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۱۸۵ هزار دستگاه خودرو به فروش برساند. این برند نیز نسبت به سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۰.۹ درصد افزایش داشته است. به طور کلی میزان فروش مرسدس‌بنز نسبت به ب‌ام‌و بیشتر بوده اما در مقابل ب‌ام‌و رشد بهتری داشته است. این نکته را نیز باید گفت که آئودی نیز به عنوان یکی از خودروسازان مطرح آلمانی در سال ۲۰۱۸ توانست تعداد یک میلیون و ۸۱۲ هزار و پانصد خودرو به فروش برساند که شرایط این خودروساز نسبت به بنز و ب‌ام‌و نامساعدتر است.

BENZBMW.jpg

هر دو شرکت خودروسازی بنز و ب‌ام‌و محصولاتی را در نسخه‌های اسپرت عرضه می‌کنند که با نام‌های M PERFORMANCE و AMG شناخته می‌شوند. ب‌ام‌و تا پایان سال ۲۰۱۸ تعداد ۱۰۲ هزار و ۷۸۰ دستگاه و مرسدس‌بنز ۱۱۸ هزار و ۲۰۴ دستگاه خودرو از این محصولات را توانسته‌اند به فروش برسانند. آمار همچنان ادامه دارد و بنز و ب‌ام‌و در سگمنت شاسی‌بلند‌ها نیز به ترتیب موفق به فروش ۷۹۲ هزار ۵۹۰ و ۸۲۰ هزار و ۷۲۱ دستگاه خودرو شده‌اند که در این مورد نیز بنز شرایط بهتری داشته است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها