|
کدخبر: 47557

سیر تا پیاز کرایه ماشین عروس + نرخ‌های لاکچری

هرچند که کرایه خودرو در کشور برای رفت‌و‌آمدهای روزانه هنوز به درستی جا نیفتاده است اما کرایه ماشین عروس به وفور دیده می‌شود. برای کرایه ماشین عروس مسائل و نکات گوناگونی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد چرا که ندانستن آن‌ها ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود.

گسترش‌نیوز: شاید در ابتدا فکر کنید که کرایه یک خودرو مسئله پیچیده‌ای نباشد و به راحتی بتوانید خودروی مورد نظرتان را انتخاب کنید و از سواری با آن لذت ببرید اما این روزها کرایه به سادگی انجام نمی‌شود. بد نیست بدانید که تاریخچه اجاره خودرو به سال ۱۹۰۴ باز می‌گردد که یک فروشگاه دوچرخه در آمریکا شروع به اجاره دادن خودرو کرد. پس از آن یک شرکت آلمانی به نام sixt در سال ۱۹۱۲ تاسیس شد و کار اجاره خودرو را با تنها ۳ دستگاه آغاز کرد. به مرور و با افزایش جمعیت افراد و همچنین تعداد خودروها، شرکت‌های مختلفی فعالیت خود را در اجاره خودرو آغاز کردند.

کرایه ماشین عروس

wedding1.jpg

افراد ممکن است برای مقاصد مختلفی اقدام به کرایه خودرو کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به کرایه برای عروسی، جلب نظر افراد، گشت‌و‌گذار در شهر، ملاقات‌های کاری و ... اشاره کرد. در ایران، کرایه خودرو عمدتا برای عروسی‌ها انجام می‌شود و عروس و دامادها سعی می‌کنند با کرایه یک خودرو لوکس یا کلاسیک جذاب،‌ نظر مهمانان را به سمت خود جلب کنند. شرکت‌های مختلفی در حال حاضر در کشور فعالیت می‌کنند که خودروهای لوکس وارداتی را کرایه می‌دهند اما یک سری پارامترها برای کرایه وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود. به طور کلی کرایه خودرو برای عروسی را می‌توان نوعی ریسک دانست چرا که مسائل مختلفی در پشت پرده وجود دارد.

مدارک مورد نیاز

برای اجاره خودرو، شرایط سنی وجود دارد و باید حداقل سن ۲۰ سال را داشته باشید و گواهینامه معتبر با حداقل اعتبار زمانی ۶ ماه لازم است. علاوه بر این مورد کارت شناسایی معتبر و مدرکی برای احراز محل شغلی و یا محل سکونت شخص اجاره‌کننده خودرو نیاز است. به طور کلی می‌توان گفت برای کرایه ماشین عروس، نیاز به تحویل مدرک خاصی وجود ندارد و تنها از یک سری مدارک مانند کارت ملی و شناسنامه توسط شرکت‌ها کپی گرفته می‌شود. لازم به ذکر است که در هنگام کرایه ابتدا کل مبلغ به صورت نقدی باید پرداخت شود.

بدون راننده یا با راننده؟

یکی از مسائلی که در هنگام کرایه ماشین عروس با آن مواجه خواهید شد انتخاب بین خودرو با راننده یا بدون راننده است. می‌توان گفت انتخاب خودرو با راننده ریسک‌پذیری کمتری در خصوص تصادف یا بروز مشکلات بعدی دارد ضمن این که کرایه به این صورت ارزان‌تر تمام می‌شود. در صورتی که خودرو را بدون راننده کرایه کنید، تمامی مسئولیت‌ها در خصوص تصادفات بر عهده شما خواهد بود هر چند که خودروها دارای بیمه هستند اما هزینه افت قیمت خودرو از شما دریافت خواهد شد. اگر خودرو به صورت بدون راننده کرایه شود با توجه به قیمت خودرویی که انتخاب می‌کنید یک چک ضمانت به مبلغ ۲۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان باید به شرکت بدهید که پس از بازگشت خودرو به شما داده می‌شود همچنین یک نفر به صورت نامحسوس شما را اسکورت می‌کند.

مدت زمان اجاره و هزینه‌های اضافی

نرخ‌های اعلام شده کرایه توسط شرکت‌ها برای حداقل ۱۵ ساعت در روز است و این زمان از ساعت ۹ الی ۱۲ شب محاسبه می‌شود. در هنگام کرایه خودرو یک سری هزینه اضافی وجود دارد که به شما متحمل می‌شود و این امکان نیز وجود دارد که شما باعث اضافه شدن هزینه‌ها شوید. شرکت‌ها در ابتدا مبلغ ۵۰ هزار تومان اضافی بابت کارواش و بنزین خودرو از شما دریافت می‌کنند. در صورتی که خودرو از تهران کرایه شود و از محدوده شهر خارج شوید ۵۰ الی ۸۰ هزار تومان به نرخ کرایه اضافه خواهد شد. لازم به ذکر است که خودروها به صورت روزانه کرایه داده می‌شوند و به ازای هر ساعت اضافه، ۱۰ درصد اضافه بر مبلغ کرایه باید توسط فرد پرداخت شود.

گل‌آرایی

wedding2.jpg

ماشین‌های عروس معمولا گل‌آرایی می‌شوند که این کار را شرکت‌های کرایه‌دهنده نیز انجام مي‌دهند. گل‌آرایی در ارزان‌ترین حالت ممکن از حدود ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و فرد می‌تواند از بین طرح‌های مختلف یک مورد را انتخاب کند. گل‌فروشی‌ها نیز تزئین و گل‌آرایی ماشین عروس را انجام می‌دهند بنابراین بهتر است پیش از کرایه خودرو، قیمت‌ها را از گل‌فروشی‌ها نیز جویا شوید. معمولا این نکته گفته می‌شود که در هنگام انتخاب رنگ گل‌ها بهتر است که تضاد با رنگ خودرو وجود داشته باشد. در میان انواع گل‌ها نیز ارکیده گران‌ترین گلی است که در تزئین ماشین عروس به کار می‌رود و پس از آن گل رز از نظر قیمتی در جایگاه دوم قرار دارد.

مظنه بازار

در ادامه لیست قیمت ماشین‌های عروس برای کرایه آورده شده است. ( قیمت‌ها به تومان و هزینه کرایه برای ۱۵ ساعت)

wedding4.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها