|
کدخبر: 76634

امضای ۲ تفاهمنامه برای بهبود وضعیت مردم مناطق نفت‌خیز

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران گفت: سالانه ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه از سوی وزارت نفت تخصیص می‌یابد که تاکنون ۱۲۲ پروژه تکمیل شده و پیش‌بینی می‌شود که ۱۲۸ پروژه دیگر تا پایان سال و در سال جدید به پایان برسد که در واقع تعداد پروژه‌های وزارت نفت طی این مدت در این حوزه به ۲۵۰ پروژه می‌رسد.

گسترش‌نیوز: بابک دارابی امروز در نشستی خبری در پاسخ به این سوال ‌که چه میزان سرمایه برای اجرای طرح‌های عام‌المنفعه از سوی وزارت نفت تخصیص می‌یابد، ‌اظهار کرد: در امسال برای کل استان‌ها ۴۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که ۱۰۰ میلیارد تومان آن برای مدیریت سیل و ۳۵۰ میلیارد تومان برای انجام کارهای مدیریتی در تمام حوزه‌ها اختصاص یافت.

وی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های وزارت نفت پیگیری پروژه‌های عام‌المنفعه است، اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران در طی تفاهمنامه‌ای که وزیر نفت با استاندار و وزیر کشور داشت قرار شد تا ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت این منطقه تخصیص یابد که ۵۰ میلیارد تومان آن برای نوسازی مدارس اختصاص یافت.

به گفته وی ۱۰۹ پروژه نوسازی مدارس، ۱۰۷ پروژه بهداشت و درمان به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفتیم و ۱۷۵ روستا نیز توانستند از مصالح ساختمانی برای خانه‌های خود در سوسنگرد، هویزه، اهواز، شادگان، شوش و شوشتر بهره‌مند شوند.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شد شاهد تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن ۱۰۹ پروژه آموزشی هستیم. علاوه بر این ۲۰ میلیارد تومان به عمران مسکن به مشمولان واریز شد و ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز پس از دریافت اسناد مثبته واریز خواهد شد.

دارابی گفت: ۱۰۱ میلیارد تومان در این حوزهدر خوزستان هزینه کرده‌ایم که پیش‌بینی می‌شود این عدد به ۲۷۰ میلیارد تومان تا پایان سال افزایش یابد.

امضای دو تفاهمنامه برای بهبود وضعیت مردم مناطق نفت خیز

در روز پایانی نمایشگاه نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، دو تفاهمنامه برای مرمت و باز‌سازی جاده‌های مواصلاتی روستایی مناطق آسیب دیده از سیل و اجرای پروژه فاضلاب کوی علوی و ملاشایه نیز به امضا رسید.

تفاهمنامه اول بین مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز شرکت ملی نفت ایران و اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان بررای مرمت و باز‌سازی جاده‌های مواصلاتی روستایی مناطق آسیب دیده از سیل امضا شد. در این خصوص بابک دارابی، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت در حوزه کاری خود مسئولیت‌های اجتماعی را به شکلی جدی مورد تاکید قرار داده‌اند.

به موجب دستور وزیر جهت متمرکز شدن و پایش روی نیازها، این مدیریت از سال ۸۳ تاسیس شده است و تا این زمان به کار مشغول است. حدود ۷۹۴ پروژه عام المنفعه در استان در دست اجرا داریم که ۲۲۹ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان در حال اجرال است. از این میزان حدود ۷۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و ۷۲۰ میلیارد تومان نیز متناسب با دریافت اسناد واریز خواهد شد.

وی افزود: امسال ۱۱۱ پروژه را به بهره‌برداری رسانده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود که ۲۱۷ پروژه هم در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

در ادامه این برنامه تفاهمنامه‌ای هم بین مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز شرکت ملی نفت ایران و شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان برای اجرای پروژه فاضلاب کوی علوی و ملاشایه به امضا رسید.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها