رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در راستای سیاستهای دولت مبنی بر ایجاد اشتغال و توسعه کشت گیاهان داروئی، ستادی تحت همین عنوان در کشور و استان راهاندازی شد ;iهدف اصلی این ستاد توسعه گیاهان با ارزش داروئی است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، سید مجید موسوی گفت: گیاهان دارویی برای سلامتی انسان نقش اساسی دارند، علاوه بر این در امر ایجاد اشتغال و تولید ناخالص ملی و در بحث صادرات هم به همین ترتیب اهمیت و تاثیرگذاری بالایی خواهند داشت.
موسوی افزود: با همت دستگاههای دست اندرکار و بخش خصوصی جلسات مختلفی با مباحث زنجیره تولید تا فرآوری و صادرات تشکیل دادیم و امیدواریم نتایج خوبی در پی داشته باشد.
وی بااشاره به لزوم شناخت کشاورزان علاقهمند به کشت گیاهان دارویی، گفت: این کشاورزان را به کارگاهها و صنایعی که فرآوری گیاهان دارویی دارند متصل خواهیم کرد، به نحوی که وقتی کشاورزی محصولی را کشت میکند، اطمینان داشته باشد که محصول خود را میتواند به فروش برساند.
این مسئول اضافه کرد: برای توسعه این کار تسهیلات با نرخ سود ۶ درصد با دوره بازپرداخت ۶ ساله در نظر گرفته شده، بنابراین کلیه افرادی که علاقمند به اشتغال در این امر هستند، میتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.