|
کدخبر: 47812

اختصاصی گشترش‌نیوز:

هکرهای کلاه‌سفید چقدر حقوق می‌گیرند؟

فعالیت هکرهای کلاه‌سفید کاملا قانونی است. مدرکی که آنها دریافت می‌کنند اعتبار جهانی دارد و برای شرکت در آزمون‌های آن باید حداقل ۱۸ سال داشته باشید.

گسترش‌نیوز: در دنیای هک، سه نوع هکر وجود دارد: کلاه‌سیاه‌ها، کلاه‌سفیدها و کلاه‌خاکستری‌ها. دسته اول را کم و بیش همه ما می‌شناسیم اما دو نوع دیگر چه کسانی هستند و چه می‌کنند؟ با گسترش‌نیوز همراه باشید.

whitehackerss.jpg

هکرها، بد و خوب دارند. هکرهای کلاه‌سیاه، هکرهای بد هستند؛ همان‌ها که کارشان سرقت و اخاذی دیجیتال است. هکرهای کلاه‌سفید از همان دانش و مهارت‌ها برای کمک به شرکت‌ها، موسسات خصوصی و دولتی یا شهروندان عادی کمک می‌کنند. کلاه‌سفیدها خود را به‌جای کلاه‌سیاه‌ها می‌گذارند، سعی می‌کنند ذهن آنها را بخوانند و ضعف‌ها و حفره‌ها فلان سایت را شناسایی کنند تا مجری بتواند راه نفوذ را ببندد. طبیعی است که کار آنان قانونی است و صنف، سندیکا و اتحادیه دارند. حتی در ایران خودمان شرکت‌هایی هستند که کارشان همین است. کار بعضی از دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و آموزشگاه‌های دولتی و خصوصی آموزش و تربیت کلاه‌سفیدهاست. فارغ‌التحصیل این نوع مراکز آموزشی اگر بتواند از آزمون‌هایی که برای سنجش توانایی هکرها طراحی شده است بگذرد به جمع هکرهای مجوزدار خواهد پیوست. اسم رسمی این مدرک CEH است و در سراسر جهان اعتبار دارد. برای شرکت در این آزمون باید حداقل ۱۸ سال داشته باشید.

whithehackers2.jpg

هکرهای خوب ممکن است در بخش خصوصی فعالیت کنند (برای شرکت‌ها یا افراد) یا به استخدام نهادهای دولتی و امنیتی درآیند. کار هکرهای کلاه‌سیاه در واقع نوعی سرقت است پس نمی‌توان برای درآمد آنها، حدومرز مشخص کرد. کسب‌وکار کلاه‌سفیدها به‌اندازه همتایان بدشان، سکه نیست ولی کم هم نمی‌گیرند. درحال‌حاضر دریافتی سالانه آنها در ایالات‌متحده چیزی حدود ۱۰۰ هزار دلار است. بیشتر هکرهای کلاه‌سفید برای رسیدن به این میزان حقوق باید کمی صبر کنند. طبق ارزیابی‌های انجام‌شده بیشتر هکرها در سال اول، ۱۰ تا ۵۰ هزار دلار درآمد دارند (بسته به میزان مهارت و تجربه، نوع کارفرما و میزان تحصیلات). آنها که چند سال تجربه دارند سالانه بالای ۱۲۰ هزار دلار درآمد دارند. به‌ویژه آنهایی که به‌عنوان مشاور مستقل کار می‌کنند.

کلاه خاکستری‌‌های بی‌آزار

در زندگی واقعی، بیشتر ما نه سیاهیم نه سفید. این واقعیت بدیهی در دنیای مجازی هم صدق می‌کند. کلاه‌خاکستری‌ها خود را به اخلاق محدود نمی‌کنند اما معمولا دستان خود را به خلاف، یا دست‌کم خلاف‌هایی که قابل‌پیگیری باشند آلوده نمی‌کنند. هکر کلاه‌خاکستری ممکن است دنبال پیدا کردن ضعف‌های درون سیستم رایانه‌ای فلان شرکت باشد. وقتی ضعفی یافت ‌چه‌بسا به مدیران شرکت اطلاع دهد. انگیزه‌های این نوع هکرها فرق دارد: ممکن است بخواهند توانایی‌های خود را نشان دهند که استخدام شوند یا خواهان دریافت جایزه و پاداش شوند انگیزه بعضی از کلاه‌خاکستری‌ها فقط و فقط کنجکاوی است و می‌‌خواهند از کسب و کار شرکت‌های دیگر سر در بیاورند و اطلاعات آنها را برای خود نگه دارند. این نوع هکرها بعید است رازهای تاریک زندگی شما را افشا کنند با این حال دورادور، زندگی شما را می‌پایند.

  • ‌ ‌ ‌ ارسالی در

    alikakakm چهارمین هکر جهان است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها