|
کدخبر: 67797

در گفتگوی گسترش‌نیوز با رئیس انجمن ملی پلاستیک ایران مطرح شد:

کسب‌وکار تزریق پلاستیک سودآور است؟ + قیمت دستگاه‌

در حال حاضر قیمت یک دستگاه معمولی ایرانی ( ۵۰ یا ۶۰ تن)، حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است.

گسترش‌نیوز: این روزها تبلیغات مربوط به خرید دستگاه تزریق پلاستیک، اوج گرفته است. گفته می‌شود که این کسب‌وکار تولیدی، بسیار سودآور است. آیا موضوع واقعیت دارد؟ کسانی که قصد ورود به این حوزه را دارند باید به چه نکاتی توجه داشته باشند؟ تزریق پلاستیک در سطح کوچک به چقدر سرمایه نیاز دارد؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود با رئیس انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران به گفتگو نشستیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

sahafamin.jpg

بازار راکد است

بیوک صحف امین اظهار داشت: رکود باعث شده که حتی بازار کار آنهایی که علم و تخصص کافی دارند هم راکد باشد. بعضی از واحدهای تولیدی با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت تولیدی خود کار می‌کنند. تزریق پلاستیک کار چندان پیچیده‌ای نیست اما از نوع کارهای فنی است و بدون داشتن شناخت کافی نمی‌توان کالای مرغوب تولید کرد. بازاریابی و پیدا کردن مشتری هم موضوع بسیار مهمی است. کسی که در این حوزه فعالیت می‌کند باید بتواند با حداقل قیمت، مشتری را جذب کند. به‌هرحال کسی که بدون تجربه و آگاهی وارد این کار می‌شود ممکن است سرمایه خود را از دست بدهد.

قیمت دستگاه چقدر است؟

وی در ارتباط با قیمت دستگاه‌ تزریق پلاستیک گفت: قیمت دستگاه‌ها هم افزایش یافته است. در حال حاضر قیمت یک دستگاه معمولی ایرانی ( ۵۰ یا ۶۰ تن)، حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است. رقم بالایی است و ورود افراد ناوارد به این حوزه ممکن است با شکست همراه باشد. البته دستگاه‌ها، انواع مختلف دارند و ظرفیت تناژ آنها فرق دارد. قیمت‌ها از ۲۰۰ میلیون شروع می‌شود و به چند میلیارد هم می‌رسد.

رئیس انجمن ملی پلاستیک ایران در ادامه افزود: کالاهای مختلفی را می‌توان تولید کرد. می‌توان ظروف پلاستیکی مربوط به خانه یا قطعات پلاستیکی مربوط به خودرو (مثلا چراغ و جلوی داشبورد) را تولید کرد. تولید هر محصول، قالب خاص خود را لازم دارد. به‌هرحال نباید این کار پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و به‌هیچ‌عنوان نباید فکر کرد به هیچ دانش خاصی نیاز ندارد. البته بعضی محصولات را می‌توان به راحتی تولید کرد ولی این نوع اقلام ارزشی ندارند و معمولاً از مواد بازیافتی و غیراستاندارد ساخته می‌شوند.

تولید سبد به‌صرفه است؟

یکی از اقلامی که اخیرا درباره تولید آن، تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌شود سبد پلاستیکی برای باغات است. صحاف امین در ارتباط با این کالا گفت: بازار اشباع شده است. هر جا فناوری به کاررفته، کم باشد رقابت شدید‌تر خواهد بود. سبد و ظروف بسته‌بندی میوه جز همین اقلام است. این نوع محصولات معمولاً از مواد درجه‌یک تولید نمی‌شود. وزن این نوع جعبه‌ها و سبدها باید در عین آنکه استحکام خوبی داشته باشد کم باشد. در طراحی قالب این محصول باید استحکام و سبکی را در نظر گرفت. شکل ظاهری سبد و جعبه هم باید مطلوب و بازارپسند باشد. برای تولید این محصول به دستگاه‌های بزرگ‌تری (۳۰۰ تا ۴۰۰ تن) نیاز است. به‌هرحال آدم به قول صفرکیلومتر نمی‌تواند با موفقیت از همه این مراحل عبور کند. در حوزه پلاستیک، اقلامی هست که تولید آنها به مراتب آسان‌تر است. کیسه‌ نایلونی یکی از آنهاست. تولید این کیسه‌ها به تجربه و تخصص خاصی نیاز ندارد و برای تازه‌کاران مناسب خواهد بود. البته همان‌طور که گفتم پیچیده نبودن فناوری تولید این نوع محصولات باعث شده است که بازار فروش آنها رقابتی باشد. ظرفیت تولیدی بیشتر از نیاز داخلی است. البته بعضی واحدهای تولیدی بازار کشورهای همسایه را بررسی کرده و محصولات خود را صادر می‌کنند. اگر کیسه سبک باشد اما از استحکام کافی برخوردار باشد تمایل به خرید آن افزایش می‌یابد. یک تولیدکننده ممکن است از هر کیلو ماده خام ۸۰ کیسه تولید کنند اما دیگران ۱۰۰ یا ۱۵۰ عدد.

  • علیرضا مرادی نژاد قلعه رودخانی ارسالی در

    بسیار خوب

  • علیرضاخلیلی ارسالی در

    باسلام باحترام به نظرشماالبته تزریق پلاستیک یک کارحرفه ای هست وبایدعلم تجربه ان راداشت که هرکسی ان رادارانیست قالب سازی شناخت مواد شناخت پروسه دستگاه تعمیرات دستگاه ونصب قالب وراه اندازی ان البته اگرکمک خواستین درخدمتیم ممنون ازمطلبهای زیبای شما

    • علی ارسالی در

      میتونم شماره تونو داشته باشم واسه راهنما یی

  • علی ارسالی در

    با عرض سلام وادب اینجانب خودم باغدارم وب ا برادرانم هرسال حدود شیش صد هزار جعبه د ه کیلوی نیاز داریم ومیخواهم یک دستگاه ت ولید جعبه پلاستیکی ده کیلوی وهشت کیلوی ر اه اندازی کنن از شما خواهشمندم راهنمایم کنید برای خرید یک دستگاه تزریق پلاستیک خ وب وقیمت ان وچند امپر برق نیاز دارد ومال کدام کشور خوبه لطفا راهنمایم کنید وشمار ه چند کارخانه درحال کار که اگر نتوانستیم راه اندازی کنیم که از ان جعبه خریداری ک نیم لازم به ذکر است اگر طرف درست باشد من قول میدم تا یک میلیون جعبه وشاید بیشتر هم بفروش برسانم که هم ما وهم انها سود بب رن من از مهاباد پیام میدهم واینجا شاید س الی ملیاردها جعبه خرید وفروش میشود

    • مونا نمازی ارسالی در

      درود در مورد کارهای کوچکتر با سرمایه ۱۰۰ میلیون هم متن بگذارید

    • ناشناس ارسالی در

      علی اقا شمارت و بده زنگ بزنم من کارخونه دارم همه چیم دارم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها