|
کدخبر: 328639

نظر پزشکیان درباره بازار سرمایه | بورس در بدترین دوران قرار دارد

بازار بورس یکی از مهم ترین ارکان تاثیر گذار بر اقتصاد کشور است و در روزهای حساسی که نزدیک به انتخابات می شویم، نامزدهای انتخاباتی گریزی بر این بازار نیز می زنند.

اقتصاد نظر پزشکیان درباره بازار سرمایه | بورس در بدترین دوران قرار دارد

«مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی و در پی انتشار توییت هایی نظرات خود را در مورد بازار سرمایه به اشتراک گذاشت.

توییت-پزشکیان

مسعود پزشکان در توییت هایی نوشت: 

« برای حمایت از بورس نرخ خوراک صنایع را چند برابر کردند و مصوبه را دو ماه در کشوی معاون اول نگه داشتند تا نورچشمی‌ها فرصت کافی برای خالی کردن پورتفویشان را داشته باشند. اینطور شد که سقوط بزرگ اردیبهشت ۱۴۰۲ شکل گرفت. »

« قرار بود سه روزه مشکل بورس حل شود اما بحران ۳ سال کامل ادامه یافت. »

« مشکل بورس همان مشکل اقتصاد کشور است. دخالت ناروای دولت در کسب و کارها و تحریم‌های بین‌المللی »

« بورس اوراق بهادار تهران بدترین دوران خود را در ۴ سال گذشته سپری کرده است. »

نمی‌توانیم با تصمیمات خلق‌الساعه به اهداف دست یابیم

مسعود پزشکیان در گفتگوی شب گذشته نیز در شبکه خبر با تاکید بر لزوم شکل ‌گیری سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان کشورهای منطقه و ایران گفت: برای این سرمایه‌گذاری باید رضایت و امنیت برای سرمایه‌گذار وجود داشته باشد تا او در کشور ما سرمایه‌گذاری کند؛ ما نمی‌توانیم با قانون‌های و تصمیمات خلق‌الساعه و تغییرات مدیریتی و روشی به چنین اهدافی دست یابیم. با ثبات در قانونگذاری و تصمیم‌گیری و همچنین ثبات در برخورد با تولید کنندگان، احترام به نخبگان و توانمندان و همچنین توجه به افکار و ایده‌های آنها و برداشتن موانع از سر راه این افراد می‌توان به رشد ۸ درصدی دست یافت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه با شعار دادن نمی‌توان به رشد ۸ درصد و اهداف دیگر دست یافت اظهار کرد: زمانی که توانستیم با مردم آشتی کنیم و اعتماد سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار را جلب کنیم و به کارشناس و تولید کننده احترام بگذاریم، دستیابی به اهداف نیز امکان پذیر است.

پزشکیان در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌های جنابعالی می‌تواند عملکرد منفی سرمایه‌گذاری را مثبت کند گفت: برنامه‌ریزی‌های ما همان برنامه‌ریزی‌های دولت است و ما باید نگاهمان را اصلاح کنیم؛ من به عنوان سیستم و مدیر باید مردم را به عنوان سرمایه‌های کشور ببینیم؛ رهبری شعار سال را تولید با مشارکت مردم تعیین کردند؛ غیر ممکن است که با نگاهی محدود و افرادی که فقط دور و بر خود را می‌بینند مردم را جلب کرد و مشارکت آنها را عملیاتی کرد، بلکه زمانی می توانیم مشارکت مردمی را ایجاد کنیم که بیایند و آزاد باشند و بدانند که ما با آنها می‌توانیم به اهداف دست پیدا کنیم؛ منظور من از مردم آن نخبه و آن سرمایه‌گذاری است که به خاطر رفتار غلط من به عنوان دولت در حال فرار کردن از کشور است.

وی تاکید کرد: اگر دولت من روی کار بیاید، دست این افراد را می‌بوسیم و از آنها خواهش می‌کنیم تا در کشور بمانند چرا که اگر این افراد ماندند و سرمایه‌گذاری کردند ما می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم و رشد اقتصادی را تحقق دهیم. باید بپذیریم که اگر می‌خواهیم به اهداف سیاست‌های کلی دست یابیم دنبال افرادی بگردیم که مهارت و علم را دارند.

این کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا محتوای برنامه هفتم را برای تحقق اهداف سیاست‌های کلی کافی می‌دانید؟ گفت: با توجه به اینکه دولت برای تدوین برنامه هفتم کار کارشناسی انجام داده است، محتوای آن را ندیده‌ام به همین دلیل نمیتوان قضاوت کنم، اما تصور من این است که حتماً دولت کار کارشناسی انجام داده است که این برنامه را به مجلس ارائه کرده است. به نظر من باید جذب مشارکت دانشگاهیان، نخبگان، تولیدکنندگان و کسانی که در بازار سرمایه و تولید فعال هستند، انجام شود و موانع از پیش روی این افراد برداشته شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها