|
کدخبر: 324985

چطور با ارسال خوب، مشتریان وفادار داشته باشیم؟

مشتریان وفادار به خیلی از مشخصه‌ها در برندتان توجه خواهند کرد. ارسال خوب و امن، همچنین نوع بسته‌بندی و استفاده از محصولاتی مثل جعبه کیبوردی، یکی از این موارد است.

کسب و کار چطور با ارسال خوب، مشتریان وفادار داشته باشیم؟

مشتریان وفادار به خیلی از مشخصه‌ها در برندتان توجه خواهند کرد. ارسال خوب و امن، همچنین نوع بسته‌بندی و استفاده از محصولاتی مثل جعبه کیبوردی، یکی از این موارد است. چون مشتری می‌داند که امکان دارد محصول گران‌قیمت خریداری کند و به‌خاطر بسته‌بندی و ارسال نامناسب، آن را از دست بدهد. پس ارسال محصول در افزایش فروش و برندسازی از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این مقاله درباره وفاداری مشتریان به کسب‌وکارهایی که شرایط خوبی برای ارسال محصولات‌شان تعریف کرده‌اند، صحبت خواهیم کرد. همچنین با راهکارهای ارسال مناسب مثل جعبه کیبوردی و ساک دستی آشنا خواهید شد.

مشتری وفادار چه کسی است؟

بسیاری از تکنیک‌های بازاریابی و فروش برای داشتن مشتری وفادار است. مشتری وفادار کسی است که از خدمات، محصول یا برخورد فروشنده راضی بوده و حالا دوباره برای خرید برمی‌گردد. دقت داشته باشید که این موضوع هم در فروشگاه‌های آنلاین و هم حضوری صادق است.

در تعریفی دیگر، وفاداری مشتری به علاقه او برای بازگشت و خرید مجدد محصولات یا استفاده از خدمات آن مجموعه گفته می‌شود. پس اگر می‌خواهید برنامه‌‌ای برای بازاریابی و فروش بچینید، باید بر تعداد مشتریان وفادار خود اضافه کنید. در واقع بهتر است مهم‌ترین هدف‌تان را به انجام این کار اختصاص دهید: چگونه مشتری وفادارم را تشویق به خرید مجدد کنم؟

یکی دیگر از ویژگی‌های مشتری وفادار، آوردن مشتری‌های دیگر برای خرید است. چراکه ممکن است یک مشتری فقط برای خرید خود برگردد و مشتری دومی در کار نباشد و به آن مشتری برگشتی می‌گویند. پس سرمایه‌گذاری روی مشتری وفادار برای صاحبان کسب‌وکار سودآورتر و معقول‌تر است.

برای مثال، تولیدکننده‌های زیادی درزمینه فروش انواع جعبه کیبوردی و انواع ساک دستی فعالیت دارند. ولی شرکت زودپک بیش‌تر از رقبای خود مشتری وفادار دارد. ایجاد یک تجربه خوب در حین خرید و ارسال خوب از ویژگی‌های این شرکت تولیدی محسوب می‌شود.

بنابراین، باید بتوانید تجربه یک ارسال خوب محصول را برای مشتری به‌وجود بیاورید تا او برای خرید مجدد نزد شما برگردد. می‌توان با کارهای ساده ای مانند ساک دستی یا یک گیفت کوچک حس بسیار خوبی به مشتری انتقال داد. در این صورت مشتری با وجود جنس یا خدمات مشابه با رقبا همچنان به شما وفادار خواهد ماند. ولی چرا ارسال خوب در وفاداری مشتریان فروشگاه‌ها بسیار ضروری است؟ در ادامه در این مورد مطالبی خواهید خواند.

 

اهمیت ارسال خوب در وفاداری مشتریان

بعضی افراد هزینه‌های گزافی برای رونق گرفتن کسب‌وکارشان کرده‌اند. برای مثال، مشاور اقتصادی و بازاریاب حرفه‌‌ای برای فروش بیش‌تر و برندسازی استخدام کرده‌اند. همچنین تلاش‌های زیادی برای دیده‌‌شدن محصول‌شان انجام داده‌اند.

باید افزود که تبلیغات گسترده‌ در فضای مجازی و سطح خیابان‌ها نیز از آن‌ها به چشم می‌خورد. در این شرایط جای تعجب ندارد که این بیزینس‌ها فرصت را غنیمت بشمارند و محصولات باکیفیت خود را به‌صورت آنلاین و حضوری به‌فروش برسانند.

ولی چرا به‌محض اینکه محصول یا خدمات خود را به دست مشتری می‌رسانند، سیلی از نارضایتی‌ها را از سوی خریداران دریافت می‌کنند؟ باید گفت که ناامیدی اولین چیزی است که به‌سراغ این مدیران می‌آید و از خود می‌پرسند، پس کجای کار را اشتباه کرده‌ام؟

مشتریان از محصول غذایی نابود شده در جعبه بسته‌بندی بی‌کیفیت عصبانی هستند. آلودگی وارد محصول بهداشتی‌ شده و نمی‌تواند آن را استفاده کند! کیفیت بسته‌بندی محصولات آن‌طور که در تبلیغات نمایش داده بودند، نیست! بسته‌بندی آن‌قدر رنگ‌رفته است که مشتری نمی‌تواند آن را برای هدیه به کسی بدهد!

با این همه مشکل چطور مشتری وفادار خواهید داشت؟ اگر مشتری وفادار خودتان را به‌خاطر یک بسته‌بندی نامرغوب از دست بدهید، تقریبا باید 5 برابر بیش‌تر زمان و هزینه صرف پیدا کردن مشتری جدید هزینه دهید. وقتی مشتری برای دومین بار برای خرید یا استفاده از خدمات‌تان اقدام می‌کند، بهترین زمان است که اقدام جذب مشتری وفادار را انجام دهید.

مشتریان وفادار کم‌کاری کسب‌وکارها را در بیش‌تر مواقع می‌بخشند. ولی اگر دوباره یک ارسال ناموفق را تجربه کنند، آن‌ها را از دست خواهید داد. چه بسا حتی تبلیغات دهان‌به‌دهان منفی درباره تجربه دریافت ناموفق‌شان از دریافت محصول یا خدمات‌تان نیز انجام دهند.

راهکارهای ارسال خوب برای جذب مشتری

برای ایجاد یک تجربه خوشایند از ارسال خوب محصول و وفاداری مشتری، راهکارهای زیادی وجود دارد. این راهکارها می‌تواند به شما در حفظ مشتریان وفادار کمک کند. بسته‌بندی‌های مختلفی درزمینه ارسال تخصصی محصول موجود است.

اگر شما با جنس، شکل و کاربرد هر بسته‌بندی و جعبه آشنا شوید، می‌توانید بهترین انتخاب را برای ارسال محصول خود داشته باشید. زودپک تولید‌کننده انواع ملزومات بسته‌بندی و ارسال، محصولات مختلفی در این زمینه به شما ارائه می‌کند. در ادامه با انواع بسته‌بندی آشنا شوید:

  • کارتن و جعبه: کارتن پستی، کارتن بدون چاپ، کارتن چاپ اختصاصی. برای خرید کارتن می‌توانید از سایت‌های فروش آنلاین محصولات بسته بندی مانند زودپک اقدام کنید.
  • پاکت: پستی
  • ساک دستی: ساک دستی کرافت، ساک دستی پارچه‌ای
  • لوازم بسته‌بندی فانتزی: پوشال و یونولیت، نخ و روبان، لیبل، هولوگرام، مهر شفاف (سیلیکونی)
  • محافظ و ضربه‌گیر: محافظ حباب‌دار، BeeRole
  • پلاستیک بسته‌بندی: نایلون و سلفون لب چسب‌دار، نایلون دسته‌دار، پاکت ایستاده زیپ‌دار
  • انواع چسب: چسب پهن 5 سانتی، چسب کش
  • لیبل، هولوگرام و تگ: لیبل پستی، برچسب 50*55 اداره پست، ریبون، هولوگرام
  • ابزار بسته‌بندی: اتیکت زن، کارتن دوز، سلفون کش، دوخت پلاستیک و بسیاری موارد دیگر

جعبه

چطور بفهمیم مشتریان وفادار از ارسال ما راضی هستند؟

آیا تابه‌حال از مشتریان خود درباره ارسال و بسته‌بندی محصول نظرسنجی کرده‌اید؟ آیا از خود پرسیده‌اید که مشتریان از خرید محصولات من با این رنگ بسته‌بندی و شمایل خوشحال هستند؟ با آن‌ها درباره ایده‌های جدیدی که درباره ارسال و بسته‌بندی محصول دارید، مشورت کرده‌اید؟

اگر نتوانید به این آمار دست یابید، پس توقع بهتر شدن ارسال و وضعیت فروش‌ را نداشته باشید. به‌هرحال 91درصد مشتریان ناراضی از محصول هرگز دوباره برای خرید یا استفاده از خدمات‌تان برنمی‌گردند.

وقتی یک محصول حساس مثل لوازم آرایشی دارید، باید حتما ارسال بسته‌هایتان به‌صورتی باشد که محصول داخل جعبه زیاد تکان نخورد. تکان خوردن بعضی لوازم آرایشی باعث خرابی آن‌ها یا عدم کیفیت لازم مثل قبل خواهد شد.

پس اگر کسب‌وکارتان آرایشی با موارد مشابه است و نیاز دارید که لوازم را سالم به‌دست مشتری برسانید، زمانش رسیده که رضایت مشتریان را از ارسال بسنجید، اما چطور؟ در ادامه با موارد آن آشنا خواهید شد:

  • نظرسنجی مشتریان از بسته‌بندی و ارسال محصول؛ مثل نظرسنجی داخل اپلیکیشن، بعد از دریافت خدمات یا محصول، ایمیل
  • امتیازدهی مشتریان درباره ارسال محصول؛ یعنی نظرسنجی با استفاده از کلمات "خوب" یا "بد" یا استفاده از ایموجی خوشحال یا غمگین
  • اطلاع از تلاش مشتری برای دریافت محصول با همین شیوه ارسال؛ تمایل مشتری برای معرفی محصول یا خدمات شما به دیگران با نشان داده امتیاز از 0 تا 10
  • اطلاع از ریزش مشتری بخاطر ارسال بی‌کیفیت
  • نظرسنجی سلامت محصول پس‌از دریافت آن 
  • اطلاع از برگشت زدن محصول به‌دلیل بسته‌بندی نامناسب و خرابی محصول

جمع‌بندی

در این مقاله زودپک درباره تاثیرات بسته‌بندی و ارسال محصول در تبدیل مشتری معمولی به مشتری وفادار صحبت کردیم. همچنین دریافتیم که یک بسته‌بندی نامناسب ‌می‌تواند برند را تحت‌تاثیر فروش منفی قرار دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید با این مشکل مواجه نشوید، در اسرع وقت با کارشناسان زودپک ارتباط برقرار کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها