|
کدخبر: 314256

با چه مقدار پول میتوان وارد فارکس شد؟

کسب و کار با چه مقدار پول میتوان وارد فارکس شد؟

با چه مقدار پول می‌تواند وارد فارکس شد؟ افراد زیادی وجود دارند که به دنبال جواب کامل و درستی برای این سوال می‌گردند. در این گفتگو، می‌خواهیم به تمامی ابهامات شما به شکل اصولی پاسخ داده و راه‌هایی کاربردی نیز پیشنهاد کنیم؛ تا پایان این کندوکاو، همراه ما باشید تا دیگر دغدغه‌ای در این مورد نداشته باشید.

بازار فارکس چیست؟

بازار فارکس که با نام بازار ارز نیز شناخته می‌شود، بستری جهانی است که در آن، کارگزاران و معامله‌گران در سرتاسر جهان، به خریدوفروش ارزهای مختلف جهان، فلزات گران‌بها، انرژی، نفت، گاز طبیعی و سهام‌ شرکت‌های بین‌المللی اقدام می کنند. این بازار، جا و موقعیت جغرافیایی مشخصی ندارد؛ به عبارتی دیگر شما به کمک اینترنت و فرصتی که این اتصال بین‌المللی در اختیارتان گذاشته است، از هر جای کره زمین، می‌توانید سرمایه‌تان را وارد این بازار کرده و معاملات خود را انجام دهید.

بازار فارکس چه زمانی باز می‌شود؟

درست است که این بازار، مکان فیزیکی مشخصی ندارد اما ساعت کار فارکس، کاملا مشخص است؛ شروع فعالیت بازار در روز دوشنبه ساعت 12:30 بامداد (30 دقیقه پس از نیمه‌شب) به وقت سراسر جهان گرینویچ (GMT) و همزمان با آغاز به کار بازار سیدنی است. در نهایت و همزمان با بسته شدن بازار نیویورک در ساعت 00:30 بامداد روز شنبه، فارکس نیز به مدت 2 روز بسته می‌شود.

برای ورود به فارکس به چه مقدار سرمایه اولیه نیاز داریم؟

سرمایه مورد نیاز شما برای ورود به فارکس از 10 دلار شروع و تا بی‌نهایت، قابل گسترش است. البته این موضوع، بسته به بروکری که با آن کار می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد؛ مثلا واریز 10 دلار برای آغاز به کار با حساب سِنتی بروکری مانند آلپاری شروع خوبی برای شما خواهد بود.

چون در حساب سنتی، 10 دلار شما به 1000 سنت تبدیل می‌شود، شما می‌توانید با رعایت قوانین مدیریت سرمایه، روش درست معامله کردن و کسب سود را تمرین کنید. وقتی توانستید این 1000 سنت را به 2000 سنت افزایش دهید، زمان فعالیت در حساب‌های استاندارد و حرفه‌ای و کار با سرمایه‌های دلاری و نه سنتی فرا می‌رسد.

آیا مقدار اولیه سرمایه فارکس بر سود و زیان شما تاثیر می‌گذارد؟

پاسخ این پرسش، مثبت است؛ زیرا به هر میزان که شما سرمایه اولیه بیشتری برای ورود به فارکس داشته باشید، بسیار راحت‌تر می‌توانید مدیریت سرمایه را انجام دهید. مواردی که در ادامه عنوان می‌کنیم برای درک بهتر این موضوع به شما کمک می‌کنند:

1.سرمایه‌گذاری بیشتر، سود بیشتر

 با سرمایه بیشتر، شما می‌توانید حجم معاملات بزرگ‌تری را کنترل کنید. این موضوع می‌تواند سودهای بیشتری را نصیبتان کرده و به همان اندازه، بیشتر شما را وارد ضرر کند.

2.راحت‌تر شدن ماجرای مدیریت ریسک

با ورود به هر معامله، شما روی سرمایه‌تان ریسک می‌کنید. اگر مقدار سرمایه اولیه‌تان 1000 دلار باشد، به راحتی می‌توانید فقط یک درصد از آن را وارد معامله کرده و با ریسک 10 دلاری، ترید کنید. ولی وقتی سرمایه‌تان 20 دلار است، فقط می‌توانید با 20 سنت ریسک، وارد معامله شوید. به این ترتیب، اگر بخواهید در معامله‌تان فقط یک درصد ریسک کنید و مدیریت سرمایه را اجرا کنید، موقعیت‌های چندانی برای معامله پیدا نخواهید کرد.

فارکس۱

3.حفظ راحت‌تر سرمایه

هدف اصلی در بازار فارکس، حفظ سرمایه است. اگر سرمایه بیشتری داشته باشید، خیلی راحت‌تر می‌توانید با اجرای دقیق مدیریت سرمایه، از اصل سرمایه‌تان محافظت کنید.

 

4.آزادی در انتخاب استراتژی

داشتن سرمایه کافی، دست شما را در انتخاب استراتژی‌های مختلف تجاری، باز می‌گذارد.

چه راه‌هایی برای افزایش سرمایه در فارکس وجود دارند؟

خوشبختانه چندین روش کاربردی برای افزایش سرمایه در فارکس وجود دارند. در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1.استفاده از استراتژی‌های معاملاتی مختلف

به کار بردن ترکیبی از استراتژی‌های معاملاتی مختلف، مانند معامله همسو با روند، معامله در رنج و... . هر کدام از این روش‌ها، با توجه به ظرفیت ریسک‌پذیری شما و نوسان‌های بازار می‌تواند سودآوری و افزایش سرمایه را برایتان به دنبال داشته باشد.

2.مدیریت ریسک مناسب

 استراتژی‌های افزایش سرمایه در فارکس ترکیبی از مدیریت ریسک مناسب، درک کامل از بازار و استفاده از تحلیل تکنیکال و بنیادی را شامل می‌شوند.

3.تعیین اهداف واقع بینانه

معامله‌گران باید اهداف واقع‌بینانه‌ای را تعیین کرده و برنامه‌ای روشن برای دستیابی به آن‌ها داشته باشند؛ مثلا اگر سرمایه شما 50 دلار است، نباید تبدیل کردن آن به 1000 دلار در طول یک ماه معاملاتی را به عنوان هدفتان در نظر بگیرید.

4.معامله هوشمندانه در بازار پر از نوسان

در نظر گرفتن استاپ لاس برای تمام معامله‌ها، استفاده از تکنیک تریلینگ استاپ، معامله در حداکثر 3 نماد معاملاتی و... از نکته‌های ریز ترید هوشمندانه است که در نهایت باعث افزایش سرمایه شما می‌شود.

فارکس۲

5.پایبند بودن به یک برنامه

باید یک برنامه معاملاتی داشته باشید؛ چیزی شبیه به قول‌هایی که به خودمان می‌دهیم. مثلا هرگز وارد معامله‌هایی که دلیلی برای ورود به آن‌ها ندارید یا با مدیریت سرمایه‌تان در تضاد هستند، نشوید، اگر روندکار هستید، معامله خلاف روند نزنید، اگر با سازوکار معامله در تایم خبر آشنایی ندارید در آن بازه زمانی هیچ معامله‌ای را باز نگذارید و... .

6.استفاده مناسب از اخبار فارکس

اخبار فارکس این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهند تا تحلیل دقیق‌تری از روند حرکت قیمت در جفت ارز مورد نظرتان داشته باشید. معامله با تحلیل دقیق، یکی از شاه کلیدهای موفقیت برای افزایش سرمایه است.

7.افزایش سرمایه از محل سود انباشته

می‌توانید حساب دیگری در بروکرتان باز کرده و بخشی از سود روزانه خودتان را در آن بریزید. بعد از مدتی، آن سود را به حساب اصلی‌تان که با آن کار می‌کنید، واریز کنید.

حتی کوچک، شروع کنید!

شاید با شنیدن سرمایه‌های 1000 دلاری به بالا، فکر کنید که نمی‌توانید با پول واقعی در فارکس معامله کنید و باید قید ماجرا را بزنید؛ اما مهم‌تر از مقدار سرمایه اولیه، کنترل هیجان‌های اولیه، عمق مهارت شما در تحلیل و درک درست از ظرفیت ریسک پذیری‌تان است که می‌تواند از شما یک تریدر موفق بسازد.

بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که کارتان را با حساب سنتی و حداقل 5 یا 10 دلار شروع کنید. اجازه بدهید این موج هیجان ابتدایی که حتی خودتان هم از آن خبر ندارید با مبلغ‌های کوچک، شناخته و مهار شود. بعد از آن، کم‌کم مقدار سرمایه اولیه‌تان را بیشتر کنید. بنابراین، معطل نمانید، حتی فردا هم دیر است!

 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها