|
کدخبر: 317846

تقویم اقتصادی چیست؟ راهنمای استفاده از تقویم اقتصادی

اقتصاد یکی از مهم‌ترین ابعاد زندگی انسان است و به صورت مستقیم بر کیفیت آن تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل نیز تاکنون ابزارهای متعددی برای تحلیل رخدادهای اقتصادی ابداع شده است که یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها تقویم اقتصادی فارکس است.

از آن جایی که تمام اتفاقات مهم دنیا حول محور مسائل اقتصادی می‌گردند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت ما قصد داریم در ادامه به صورت اختصاصی در مورد تقویم اقتصادی فارکس صحبت کنیم و کاربرد آن را به صورت دقیق مورد نقد و بررسی قرار دهیم. به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا با ماهیت یکی از مهم‌ترین ابزار اقتصادی دنیا آشنا شوید و بتوانید از مزیت‌های آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

تقویم اقتصادی یک ابزار مهم برای معامله‌گران بازار جهانی است. معامله‌گران بازار جهانی از تقویم اقتصادی برای تحلیل بازار استفاده می‌کنند. به عنوان یک معامله‌گر شما روزانه باید تقویم اقتصادی را پیگیری کنید و زمان انتشار داده‌های مهم اقتصادی را بدانید. با تحلیل درست داده شما می‌توانید ریسک خود را کنترل کنید.

فارکس

 

تقویم اقتصادی فارکس چیست؟

تقویم اقتصادی فارکس، یک تقویم رویداد محور است که تمام اطلاعات و رخدادهای مهم مالی دنیا را در بر می‌گیرد. این نوع تقویم جهت مطلع کردن معامله‌گران از نوسانات بازار تدوین شده است و تغییرات که در شاخص‌های اقتصادی دنیا رخ ‌می‌دهد را نشان می‌دهد.

در صورتی که در عرصه تجارت جهانی فعالیت می‌کنید و نیازمند یک ابزار تحلیلی مناسب هستید می‌توانید با مراجعه به سایت‌های معتبر اطلاعات دقیق‌تری در مورد تقویم اقتصادی فارکس به دست بیاورید و موفقیت خود را تضمین کنید.

راهنمای استفاده از تقویم اقتصادی فارکس

قاعدتاً اولین قدم برای استفاده از مزیت‌های تقویم اقتصادی فارکس مطالعه دقیق و اصولی آن است. با این حال نکته بسیار مهمی که در مورد این مسأله وجود دارد، این است که اولویت‌بندی مطالب این تقویم به عهده خود معامله‌گران است.

در حقیقت این خود فرد است که باید تاریخ مناسب را انتخاب کند و معاملات و تبادلات تجاری‌اش را تنظیم کند. اگر شما هنوز با این ابزار آشنایی چندانی ندارید، می‌توانید از راهنمای استفاده از تقویم اقتصادی کمک بگیرید.

فارکس۱

 

استراتژی سرمایه‌گذاران براساس اطلاعات تقویم اقتصادی فارکس

معامله‌گرهایی که تبادلات خود را بر اساس تقویم اقتصادی فارکس تنظیم می‌کنند، به سه دسته تقسیم می‌شوند. اولین دسته افرادی هستند که  سعی می‌کنند تمام معاملات خود را دور از اتفاقات مهم سیاسی و اقتصادی انجام دهند چرا که پیش‌بینی نوسانات بازار در چنین شرایطی نیازمند تجزیه و تحلیل‌های فنی است که کم‌تر کسی، می‌تواند به خوبی از پس آن بر بیاید.

دسته دوم افرادی ریسک‌پذیری هستند که انجام معاملات خود را طبق اخبار سیاسی تنظیم می‌کنند و با یک حرکت هوشمندانه سود هنگفتی به جیب می‌زنند. قابل ذکر است که این نوع روش به هیچ وجه برای معامله‌گرهای تازه کار دنیای اقتصاد مناسب نیست و می‌تواند خسارت سنگینی به آن‌ها تحمیل کند.

آخرین گروه نیز افرادی هستند که روابط تجاری خود را بر اساس تحلیل بنیادی و کاتالیزورهای خبری تنظیم می‌کنند. این افراد هیچ توجهی به تحلیل تکنیکال معاملات خود ندارند و ریسک بالایی را به جان می‌خرند. از آن جایی که درصد موفقیت این نوع روش بسیار کم است و افراد محدودی از طریق آن می‌توانند به موفقیت برسند، به معامله‌گرها توصیه می‌شود که تا در حد امکان از آن استفاده نکنند و با برنامه‌ریزی دقیق‌تری معاملات خود را تنظیم کنند.

فارکس۲

 

انواع رویدادهای تقویم اقتصادی فارکس

مبحث دیگری که در مورد تقویم اقتصادی  فارکس وجود دارد، رخدادهایی است که در آن ثبت می‌شوند. جالب است بدانید که رخدادهای تقویم اقتصادی فارکس، معمولاً بر اساس دو شاخصه مهم دسته‌بندی می‌شوند که عبارتند از:

شاخص‌های پیشرو

اولین نوع از شاخص‌های تقویم اقتصادی فارکس، شاخص‌های پیشرو هستند که تحت تأثیر رخدادهای اقتصادی بزرگ قرار می‌گیرند. به طور مثال نیز می‌توان به رخدادی مثل: فروش در صنعت خرده‌فروشی اشاره کرد.

شاخص پسرو

دومین شاخصه‌ای که در تقویم اقتصادی فارکس مؤثر تلقی می‌شود، شاخص پسرو است. این نوع‌ شاخص‌ها در حقیقت همان مؤلفه‌هایی هستند که بعد از شکل‎گیری الگوها یا گرایش‌های اقتصادی نمایانگر می‌شوند، یکی از نمونه‌های آن‌ نیز نرخ بیکاری است.

مزیت‌های تقویم اقتصادی فارکس

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث استقبال گسترده معامله‌گران از تقویم اقتصادی فارکس شده است مزیت‌های متعددی است که در پس مطالعه آن وجود دارد و از آن جایی که این موضوع از اهمیت به سزایی برخوردار است ما اینک برخی از مزیت‌های تقویم اقتصادی فارکس را به اطلاع شما می‌رسانیم و آن‌ها عبارتند از:

مطلع شدن از مناسبت‌ها و تعطیلات رسمی کشورهای مختلف

در تقویم اقتصادی فارکس تمام جشن‌‌ها و تعطیلات رسمی کشورهای مختلف درج شده است و معامله‌گرها از طریق مطالعه آن می‌توانند از روزهای کاری تمام بانک‌های دنیا مطلع شوند.

تجزیه و تحلیل خبرها و واکنش‌های بازار

از دیگر مزیت‌های تقویم اقتصادی فارکس این است که تمام اخبار و حوادث بازار را تحلیل می‌کند و یک پیش‌بینی تحلیلی و کامل به معامله‌گر ارائه می‌دهد، معامله‌گر نیز از طریق بررسی این اطلاعات، به راحتی می‌تواند نوسانات آینده بازار را پیش‌بینی و بررسی کند.

طبقه‌بندی اخبار بنیادین و فنی

در تقویم اقتصادی فارکس تمام اخبار بنیادین و فنی بر اساس اهمیت آن طبقه‌بندی شده و در اختیار معامله‌گرها قرار گرفته است. در نتیجه زمانی که معامله‎‌گر از آن استفاده می‌کند، نیازی نیست زمان زیادی به پروسه تحلیل اخبار و اتفاقات اساسی اختصاص بدهد.

جلوگیری از غافل‌گیری

معامله‌گرها با مطالعه تقویم اقتصادی فارکس، این فرصت را دارند که در وقت مناسب از اتفاقات آنی و غیر مترقبه اطلاع پیدا کنند و یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی داشته باشند.

منتشر کردن سطح اهمیت

از دیگر مزیت‌های تقویم اقتصادی فارکس این است که در آن سطح اهمیت رخدادهای اقتصادی با استفاده از رنگ‌ها مشخص شده است.  رنگ سبز برای اخباری که از درجه اهمیت کم‌تری برخورداراند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ زرد نشان دهنده اخبار متوسط است و قرمز، برای اخباری که بیشترین اهمیت را دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارزیابی تفاوت‌ها و داده‌ها

تقویم اقتصادی فارکس، از طریق ارائه پیش‌بینی‌ها و نتایج قبلی رخدادهای اقتصادی، موجب تسهیل فرآیند ارزیایی تفاوت‌ها و داده‌ها می‌شود و معامله‌گرها را از کوچک‌ترین رویدادهای آنی و غیر منتظره با خبر می‌کند.

سخن پایانی

ما امروز در مورد یکی از دقیق‌ترین تقویم‌های اقتصادی دنیا به اسم تقویم اقتصادی فارکس صحبت کردیم و آن را به طور کامل به شما معرفی کردیم. در آخر نیز امیدواریم تمام فعالان عرصه اقتصاد با استفاده از تقویم اقتصادی فارکس بتوانند حضور قدرتمند‌تر و مؤثرتری در عرصه فعالیت جهانی داشته باشند و به تمام اهداف خود دست پیدا کنند.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها