|
کدخبر: 325270 سینا ستوده

نشست خبری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شد

نشست خبری ششمین نمایشگاه توسعه های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) با حضور مهدی ضیغمی رییس سازمان توسعه تجارت و دیگر فعالان این حوزه برگزار شد.

نمایشگاه نشست خبری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شد

نشست خبری ششمین نمایشگاه توسعه های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) با حضور مهدی ضیغمی رییس سازمان توسعه تجارت و دیگر فعالان این حوزه برگزار شد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان IRAEXPO ۲۰۲۴ از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۷ آوریل لغایت ۱ می ۲۰۲۴ در مرکز نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار خواهد شد. 

این نمایشگاه در راستای اجرای سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران در حوزه صادرات غیر نفتی و رونق تجارت خارجی و استفادن از توانمندی‌ها و ظرفیت های بالای نمایشگاهی ایران برگزار خواهد شد.

حضور 80 کشور خارجی در نمایشگاه ایران اکسپو

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، درباره برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو 2024 گفت: اسفند 1401 اولین همکاری‌های اقتصادی تجاری ایران و کشورهای حوزه غرب آسیا کلید خورد و در اردیبهشت ماه 1402 پنجمین نمایشگاه دستاوردهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران و به تعبیری اولین نمایشگاه صادراتی ایران در ابعاد وسیع را داشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه و دولت و ظرفیت که اجلاس آفریقا دارد و زیرساخت‌هایی که ایران اکسپو فراهم کرده، قصد داریم به صورت یک هم افزایی استفاده کنیم که هیات‌های آفریقایی هم بتوانند با دستاوردهای صادراتی ایران آشنا شوند زیرا هدف اصلی اجلاس ایران و اتحادیه آفریقا که به تعبیری نخستین اجلاس ایران و کشورهای آفریقایی است، افزایش صادرات غیرنفتی و به ویژه حوزه خدمات فنی مهندسی بود که دستاوردهای خوبی در اجلاس قبلی حاصل شد. در نهایت تصمیم بر این شد که از ظرفیت‌های هر دو برنامه برای توسعه مبادلاتی تجاری استفاده شود.

ضیغمی اظهار کرد: با حمایت‌های همه جانبه‌ای که تمامی دستگاه‌ها به ویژه ریاست جمهوری، وزارت خارجه، معاون رئیس جمهور و با مدیریت وزیر صمت توانستیم این اتفاق را رقم بزنیم و زمینه این همکاری و توسعه همکاری‌ها با کشورهای خارجی و به ویژه آفریقا را انجام دهیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: تاکنون بیش از 2800 ثبت نام برای حضور در این دو رویداد داشتیم که 2600 نفر تایید شدند و در مرحله اخذ ویزا و بلیت هستند. ما با توجه به ظرفیت‌هایی که از نظر هتل داریم و محدودیت‌های موجود برنامه این است که بتوانیم میزبان 2 هزار نفر از 80 کشور خارجی باشیم که از این تعداد بیش از 40 کشور با هیات عالی رتبه دولتی در این برنامه حضور پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 به ترتیب از قاره آسیا 33 کشور، اروپا 25 کشور، آفریقا 34 کشور، قاره آمریکا 4 کشور و در مجموع 96 کشور در این رویداد ثبت‌نام داشتند که بیش از 80 کشور تاکنون بلیت تهیه شده و در این رویداد حضور خواهند داشت.

مهدی ضیغمی در ادامه این نشست خبری بیان کرد: همانطور که گفته شد در اردیبهشت ما یک میلیارد یورو صادرات به واسطه این نمایشگاه صادرات اتفاق خواهد افتاد و برای سال جاری هم پیش‌بینی ما این است که عدد قابل توجهی قرارداد بسته شود اما آمار دقیق نمی‌توان ارائه داد زیرا این قراردادها تنها در این نمایشگاه انجام نمی‌شود و در بازه‌های زمانی متفاوت این اتفاق خواهد افتاد. این نمایشگاه فضای بسیار موثری برای افزایش گروه‌های کالایی صادراتی و حرکت به سمت دانش‌بنیان و ارزش افزوده و همچنین مقاصد صادراتی خواهد داشت.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها