|
کدخبر: 224293

گزارشی از فصل تازه رویدادهای نمایشگاهی

جهانی شدن نمایشگاه ها از مسیر فناوری و خدمات نوین

نمایشگاه صنعت نساجی امسال در بیست و هفتمین دوره برگزاری خود و در اقدامی نوآورانه پیش قدم ورود به فضای آنلاین شده است.

نمایشگاه جهانی شدن نمایشگاه ها از مسیر فناوری و خدمات نوین

نمایشگاه های تخصصی به عنوان ویترین صنعت و پویایی هر کشور ظرفیت های بسیار زیادی را با خود به ارمغان می آورند. اگر از این ظرفیت برای جذب فرصت های سرمایه گذاری و ارتقا کیفیت صنایع بهره برداری لازم صورت نگیرد و اگر منجر به حضور فعالان اقتصادی کشور در عرصه های بین المللی نشود همچنان از مسیر رشد دور مانده است. دنیای امروز صنعت نمایشگاهی با بهره گیری از تکنولوژی و فناوری های به روز در صنعت نمایشگاهی در تلاش است بالاترین میزان دسترسی را برای مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه ها ایجاد کند.

سامانه های آنلاین نمایشگاهی، ابزارهای برقراری ارتباط و وبسایت های جمع آوری اطلاعات و تبلیغات دیجیتال از جمله درگاه های ارائه خدمات نوین هستند  که محدود به مکان، زمان و سیاست های دولت ها نیست. غرفه داران و بازدیدکنندگان بین المللی می توانند در سامانه های آنلاین مستقیما با صنایع ایرانی ملاقات و گفتگو کنند. این امر در شرایط حال حاضر کشور و در صورت هوشیاری برگزار کنندگان و صنایع می تواند اثر تحریم ها را کم اثر کرده و امکان دیده شدن و تعامل میان مشارکت کنندگان داخلی و بین المللی را میسر کند.

نمایشگاه صنعت نساجی امسال در بیست و هفتمین دوره برگزاری خود و در اقدامی نوآورانه پیش قدم ورود به فضای آنلاین شده است. علی مرادی مدیر عامل شرکت سامع پاد نوین در گفتگو با روابط عمومی انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه ها اهمیت نوآوری و به کارگیری راهکارهای فناورانه در ارائه خدمات نمایشگاهی جمهوری اسلامی ایران را بسیار راهبردی ارزیابی نموده و از عزم این مجموعه در پیاده سازی خدمات نوین نمایشگاهی خبر داد. وی شبکه سازی و جریان سازی های اقتصادی داخلی و بین المللی را امری مغفول در صنعت نمایشگاهی دانسته و ابراز امیدواری نمود این مهم در دستور کار کلیه برگزارکنندگان نمایشگاهی قرار گیرد.

وی تغییر استراتژی صنعت نمایشگاهی متناسب با فن آوری های روز را از اولویت های صنعت برشمرده و گفت: ضروری است نوع نگاه برگزارکنندگان نمایشگاهها، سایت های نمایشگاهی و علی الخصوص متولیان امر تغییر یافته و قانونگذاران و سازمانهای مرتبط نیز همگام با رویکردهای نوین جهانی حمایت های لازم در این خصوص را لحاظ نمایند.

ایونتامین ۲

مدیر عامل شرکت سامع پاد نوین، با تعامل با تشکل ها و انجمن های بین المللی حوزه کارگزاری و صادرات و واردات، تقویت فضای مذاکرات B2C ،B2B  متناسب با خواست فعالان صنعت و تسهیل حضور و مشارکت بخش های خصوصی خارجی را از جمله خدماتی دانست که میباست پیوست نمایشگاههای فیزیکی قرار گیرد.  نشست تخصصی فعالان صنعت نساجی و پوشاک با کارگزاران تجاری و ضیافت شام که همزمان با نمایشگاه برگزار گردید یک نمونه موفق از برگزاری رویدادهای جانبی نمایشگاهی در یک فضای تجاری و همینطور صمیمانه برای توسعه ارتباطات و ایجاد خاطره ایی دلچسب از مشارکت در نمایشگاه بود. مدیریت این نشست تخصصی با انجمن بین المللی کارگزاران تجاری بود که با همکاری شرکت سامع پاد نوین و سامانه نمایشگاه آنلاین ایروکسپو و با دعوت از سیاستگذاران و قانونگذاران صنعت نساجی و بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی سعی کرد فرهنگ شبکه سازی تجاری و توسعه ارتباطات را برای برگزارکننده این نمایشگاه رقم بزند.

 بیست وهفتمین نمایشگاه ماشین آلات نساجی ، مواد اولیه ، منسوجات خانگی ، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی ( ایرانتکس)  و نهمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران (ایران مُد ) در دو بخش فیزیکی و مجازی از تاریخ ۱۴ لغایت ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها