|
کدخبر: 325558

ماجرای سفر زاکانی به چین / خرید اتوبوس راحت نیست!

شهردار تهران اعلام کرده است که اگر خرید اتوبوس آسان بود، شهرداران قبل اتوبوس خریداری می کردند.

اقتصاد ماجرای سفر زاکانی به چین / خرید اتوبوس راحت نیست!

علیرضا زاکانی، شهردار تهران اعلام کرده است که خرید اتوبوس کار آسانی نیست و اگر امری راحت بود، شهرداران سابق تعدا بالایی اتوبوس خریداری می کردند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در سفر به چین برای اولین بار قراردادی جهت انتقال تکنولوژی انجام شده است، گفت: سفر به چین جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

علیرضا زاکانی در دویست‌وسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع انتقادات، سوالات و پیشنهادات اعضای شورای شهر تهران درباره گزارش ارائه شده توسط معاون حمل و نقل شهرداری تهران، اظهار کرد: مشخص است که چه کسی برای اینترنشنال، خارجی‌ها و دشمن خوراک درست می‌کند و من در مورد چین باید توضیح دهم چرا که این موضوع مهم است و ما می‌خواهیم به کار مردم رسیدگی کنیم.

وی خطاب به نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون حقوقی و همچنین تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: به ادعای معاون حمل و نقل شهرداری تهران قرارداد سفر به چین تحویل شما شده که اگر فیلم‌ها بازبینی شود مشخص است که قرارداد تحویل داده شده یا خیر؟.

شهردار تهران ادامه داد: باید کارآمدی را با ادوار گذشته مقایسه کرد. نزدیک به ۳۲ ماه است که در خدمت مردم هستیم و باید بگوییم که چه کاری را باید انجام دهیم. ما در دوره خودمان وقتی کار را تحویل گرفتیم اعداد و ارقام مشخص است؛ اما باید بگویم قوی‌ترین دوره مدیریت شهری دوره فعلی است. از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۲ آمارها به صورت مقایسه‌ای در پشت فیش‌های عوارض درج شده و هیچ دوره‌ای به اندازه امروز کار انجام نشده است. سال ۱۳۹۳ به میزان ۱۳۰ هزار تن آسفالت توزیع شده در حالی که در سال قبل یک میلیون و ۵۷۰ هزار تن آسفالت‌ریزی داشته‌ایم. بی‌تردید سیاه‌نمایی بد است و باید با اطلاع سخن بگوییم.

در هیچ دوره‌ای امکانات و منابع شهر به اندازه امروز افزایش پیدا نکرده است

زاکانی تأکید کرد: در دو سال و نیم اخیر بیش از ۴۰۰۰ هکتار به فضای سبز پیرامونی تهران اضافه شده و سال قبل ۲۰۰۰ هکتار فضای سبز به کمربند سبز شهر تهران اضافه شده است. در هیچ دوره‌ای امکانات و منابع شهر به اندازه امروز افزایش پیدا نکرده است.

اگر اتوبوس خریدن راحت بود شهرداران مدام اتوبوس می‌خریدند

وی با اشاره به اینکه در چهار سال دوره گذشته ۲۱ رام قطار دی سی و یک رام قطار ای سی اورهال شده است، افزود: در این دوره ۴۸ رام قطار دی سی اورهال شده و امسال ۱۰ رام قطار ای سی و ۲۰ رام قطار دی سی برای اورهال در برنامه قرار گرفته است. بی‌تردید از این به بعد صحبت خواهم کرد چون عده‌ای خوراک خبری برای اینترنشنال تولید می‌کنند و عده‌ای حرف‌هایی می‌زنند که امید و ایمان را می‌کشد. دوستان اعلام می‌کنند که آنچه اعلام شده را قبول نداریم خوب قبول نداشته باشید.

بررسی کنید و حرف مستدل بزنید من ۱۳ سال نماینده مجلس شورای اسلامی بوده‌ام و حق نداشتم حرف نادرست پای تریبون بزنم. اگر قبول ندارید تحقیق و تفحص کنید. در شورا بودن، حق خلاف گفتن به کسی را نمی‌دهد. در ۱۲ سال دوره آقای قالیباف ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شد و در چهار سال دوره اصلاحات ۱۳۰ دستگاه. این در حالی است که در این دوره تا به امروز ۸۲۶ دستگاه وارد شده و ۲۷۱ دستگاه آن مربوط به دولت است. مابقی اتوبوس‌ها نیز در حال وارد شدن است. اگر اتوبوس خریدن راحت بود شهرداران مدام اتوبوس می‌خریدند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها