|
کدخبر: 13269

سایت مشهد میزبان ۳ میلیون مخاطب سالانه

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: سالانه این مکان میزبان سه میلیون بازدیدکننده از ۵۰ نمایشگاه ملی و بین‌المللی است که در بخشهای مختلف اقتصادی و فرهنگی در آن برگزار می‌شود.

احسان ارکانی افزود: نمایشگاه بین‌المللی مشهد از ابتدای راه‌اندازی در سال ۱۳۷۷ تاکنون ۷۱ رویداد خارجی را در چهار قاره دنیا در قالب نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران و مشارکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی با همکاری هزار و ۴۰۲ شرکت ایرانی برگزار کرده است.

وی ادامه داد: مجموع مساحت نمایشگاه بین‌المللی مشهد نزدیک به ۶۰۰ هزار مترمربع است که مرحله نخست آن با فضای مفید ۲۵۰ هزار مترمربع مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد به طرح توسعه فضاهای مسقف و روباز این نمایشگاه نیز اشاره و بیان کرد: این طرح فضاهای نمایشگاهی مسقف و روباز را به وسعت ۱۵۰ هزار مترمربع در بر می‌گیرد که شامل سالن جلسات، پارکینگ، انبار، گمرک، هتل‌های سه و پنج ستاره، مرکز تجارت جهانی و رستورانها است.

وی گفت: مرحله دوم طرح توسعه نیز در فضایی به وسعت ۴۰ هزار مترمربع در قالب چهار سالن ۱۰ هزار مترمربعی طراحی شده و بخشهای انبارها، کارگاهها، بخشهای اداری، خدمات، آتش نشانی، اورژانس، گمرگ، پست و انتظامات را شامل می‌شود.

ارکانی افزود: شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد فعالیتهای نمایشگاهی و همایشی خود را در سطح منطقه ارائه می‌کند و سالانه حدود ۵۰ نمایشگاه در این مرکز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سود خالص نمایشگاه بین‌المللی مشهد در سال گذشته ۲۲ میلیارد و ۶۴۳ میلیون ریال بود که این عدد رشد ۳۲ درصدی نسبت به سال ۹۴ نشان می‌دهد. همچنین رشد درآمد این نمایشگاه نسبت به بودجه آن در سال ۹۵ به ۱۳ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: پارسال ۵۲ نمایشگاه با حضور چهار هزار و ۲۱۹ غرفه دار برگزار شد و بیش از دو میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از مجموع نمایشگاه‌ها بازدید کردند. همچنین متراژ مفید اجاره داده شده در سال گذشته ۱۶۶ هزار مربع بود که رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال ۹۴ نشان می‌دهد.

889.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها