|
کدخبر: 307240

چه کسی اولین جایزه اسکار را گرفت؟+ عکس

امیل یانینگز یک بازیگر اهل آلمان بود که بین سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۴۵ میلادی در زمینه بازیگری فعالیت می‌کرد و در همان شب بود که نام او بعنوان دریافت‌کننده جایزه بهترین بازیگر مرد در تاریخ سینمای جهان ثبت شد.

فرهنگ چه کسی اولین جایزه اسکار را گرفت؟+ عکس

شاید برای بسیاری از سینما دوستان جالب باشد که بدانند اولین بازیگر مردی که مجسمه طلایی اسکار را لمس کرد، چه کسی بوده است؟ سال 1929 میلادی، یعنی حدود ۹۴ سال پیش اولین دوره اهدای جوایز آکادمی اسکار در یک مهمانی در هتل روزولت هالیوود برگزار شد. امیل یانینگز (Emil Jannings) متولد ۲۳ ژوئیهٔ ۱۸۸۴ و درگذشته ۲ ژانویه ۱۹۵۰) یک هنرپیشه اهل آلمان بود که بین سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۴۵ میلادی در زمینه بازیگری فعالیت می‌کرد و در همان شب بود که نام او بعنوان دریافت‌کننده جایزه بهترین بازیگر مرد در تاریخ سینمای جهان ثبت شد.

امیل یانینگز که پس از بازنشستگی به اتریش رفته بود و در سال ۱۹۴۷ تابعیت آن کشور را پذیرفته بود، در سن ۶۵ سالگی و بر اثر سرطان کبد در شهر اشتروبل در نزدیکی زالتسبورگ درگذشت و در «گورستان سن ولفگانگ» دفن شد. وی اولین برندهٔ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد است و جایزهٔ او امروزه در «موزه فیلم برلین» در معرض نمایش است. از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به تحقیرشده‌ترین مرد، تارتوف و فاوست اشاره کرد.

یانینگز-2

منبع: سینما اعتماد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها