|
کدخبر: 310034

آمریکا با این پیام حماس را مطمئن کرد

وزیر خزانه‌داری آمریکا پیش از نشست وزرای دارایی «گروه یورو» در لوکزامبورگ طی مصاحبه‌ای با اسکای نیوز عنوان داشت: آمریکا قطعا می‌تواند از پس حمایت از اسرائیل و نیازهای ارتش آن بربیاید و ما می‌توانیم و باید بتوانیم اوکراین را در برابر روسیه حمایت کنیم.

سیاست آمریکا با این پیام حماس را مطمئن کرد

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا پیش از نشست وزرای دارایی «گروه یورو» در لوکزامبورگ طی مصاحبه‌ای با اسکای نیوز عنوان داشت: آمریکا قطعا می‌تواند از پس حمایت از اسرائیل و نیازهای ارتش آن بربیاید و ما می‌توانیم و باید بتوانیم اوکراین را در برابر روسیه حمایت کنیم.

او افزود که چشم‌انداز مالی ایالات متحده جهت حمایت از متحدانش در خارج از کشور کافی است اما با این حال هشدار داد که پیامدهای اقتصادی بالقوه یک درگیری بزرگتر در خاورمیانه همچنان مشخص نیست.

یلن در ادامه این مصاحبه تاکید کرد: ما به بودجه‌هایی هم برای اسرائیل و هم برای اوکراین نیاز داریم و این مسئله برای دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا یک اولویت است.

مقامات اوکراینی روز دوشنبه با بیان اینکه خستگی حامیان این کشور بر تلاش‌های جنگی کی‌یف تاثیر می‌گذارد، ابراز نگرانی کردند که درگیری در سرزمین‌های اشغالی بر روند جنگ آن‌ها و کمک‌ها به اوکراین تاثیرگذار خواهد بود.

اوکراین برای سال ۲۰۲۴ با کسری بودجه ۴۳ میلیارد دلاری مواجه است. اکنون با توجه به این کسری بودجه ۴۳ میلیارد دلاری در سال آینده (میلادی)، کی‌یف مطمئن نیست که چگونه به دفاع از خود در برابر روسیه ادامه خواهد داد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها